| کد خبر: 135160 |

◄ تمهیدات راهداری برای قبل، حین و بعد از سفر

حمیدرضا شهرکی ثانوی:* موضوع ارتقاء کیفیت خدمات و رفاه مسافرین در حوزه حمل‌ونقل عمومی در سه بخش قبل از سفر- حین سفر و پایان سفر می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

تین نیوز

حمیدرضا شهرکی ثانوی:* موضوع ارتقاء کیفیت خدمات و رفاه مسافرین در حوزه حمل‌ونقل عمومی در سه بخش قبل از سفر- حین سفر و پایان سفر می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

 

قبل از سفر موضوعاتی همچون تسهیل در تهیه بلیت با ارائه شیوه‌های متنوعی از عرضه خدمات (سایت‌های فروش اینترنتی - سامانه‌های پیامکی – اپلیکیشن‌ها- وب کیوسک‌ها - ارسال با پیک - دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌ها- آژانس‌های مسافرتی) توسط شرکت‌ها در نظر گرفته‌شده، بحث نظارت بر ایمنی ناوگان و نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها قبل از عزیمت ناوگان از طریق دفاتر نمایندگی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها موضوع مهم دیگری است که با درخواست دفتر حمل‌ونقل مسافر شرح وظایف دفاتر نمایندگی ادارات کل استانی در پایانه‌های عمومی توسط دفتر برنامه‌ریزی سازمان تدوین و به استان‌ها در ماه جاری ابلاغ شد.

 

همچنین هماهنگی‌های لازم با سازمان پایانه شهرداری و تشکل‌های صنفی در قالب کارگروه ارتقاء سطح خدمات که اخیراً این کارگروه ساختار و شرح وظایف آن مورد بازبینی و اصلاح و ابلاغ به استان‌ها قرار گرفت جهت نظارت بر خدمات قابل‌ارائه در پایانه‌های عمومی مسافر ( ارتباط مناسب و مطلوب پایانه با سامانه‌های مختلف حمل‌ونقل درون‌شهری، کاربری‌های و خدمات موردنیاز مسافرین همچون حمل توشه مسافر و...، سالن‌های انتظار و...) که متولی آن شهرداری‌ها هستند و نیز ایجاد هماهنگی مابین استان‌های هم‌جوار و واقع در کریدورهای مشترک با انجام نشست‌های منطقه‌ای در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

 

در خصوص خدمات حین سفر موضوع ساماندهی وضعیت میهمان‌داران در دستور کار دفتر مسافر است که در این زمینه نشست‌هایی با کانون انجمن رانندگان و نیز سازمان تأمین اجتماعی برگزار گردیده که نتیجه آن انشا الله طی ماه‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

 

همچنین در موضوع دریافت خدمات در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی پیگیری‌های مطلوب صورت پذیرفته است، لازم به ذکر است موضوع بسیار حائز اهمیت در خصوص کیفیت و رفاه بحث ناوگان است که خوشبختانه طی سال‌های گذشته در بخش سواری پلاک عمومی و اتوبوس با کمک تشکل‌های صنفی و سرمایه‌گذاری‌های جذب‌شده شاهد فعالیت ناوگان به‌روز (ایمنی لازم- صندلی استاندارد - سامانه‌های سرمایش و گرمایش مطلوب- سیستم‌های صوتی تصویری مناسب و...) هستیم و بحث ارتقاء کیفیت و رفاه در حوزه مینی‌بوسی نیز با دو رویکرد توسعه و نیز نوسازی ناوگان در دستور کار جدی سال جاری است.

 

خدمات پایان سفر در پایانه‌های عمومی شهر مقصد متمرکز است که عمده آن بحث خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری، دریافت و حمل توشه مسافر، امکان معرفی و رزرو محل اقامت، دریافت خدمات تهیه بلیت جهت سفرهای ترانزیتی و... است که این موضوعات نیز بحث نظارت بر آن در قالب همان کمیته نظارت بر ارائه خدمات در پایانه‌ها صورت می‌پذیرد.

 

لازم به ذکر جهت تمامی موارد بحث شده، در ضوابط بخش جاده‌ای برخورد با تخلفات شرکت‌ها و رانندگان در قالب کمیسیون رسیدگی به تخلفات در استان‌ها پیش‌بینی‌شده و فعال است.

*مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.