| کد خبر: 135088 |

◄ برندسازی شرکت‌های حمل‌ونقل به کجا رسید؟

ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چندی قبل از طرح برندسازی شرکت‌های حمل‌ونقل خبر داده بود و این اقدام را به‌نوعی از برترین‌های حمل‌ونقل خوانده بودند، حالا با گذشت ماه‌ها از آغاز این طرح به سراغ حمیدرضا شهرکی ثانوی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری رفتیم تا نحوه انجام کار را از او جویا شویم.

تین نیوز

ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چندی قبل از طرح برندسازی شرکت‌های حمل‌ونقل خبر داده بود و این اقدام را به‌نوعی از برترین‌های حمل‌ونقل خوانده بودند، حالا با گذشت ماه‌ها از آغاز این طرح به سراغ حمیدرضا شهرکی ثانوی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری رفتیم تا نحوه انجام کار را از او جویا شویم.

 

شهرکی در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه تکلیف این طرح چه شد و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: طرح نمانام‌سازی ازجمله طرح‌های مهم سازمان در بخش اصلاح ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر است که از سال گذشته با بازنگری ضوابط نحوه تأسیس شرکت‌های مسافربری و بازنگری ضوابط نحوه فعالیت شرکت‌های یادشده آغاز شد و متعاقباً در تاریخ 20/4/95 به استان‌ها ابلاغ شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این ضوابط جهت اجرا به شرکت‌های حمل‌ونقل  ابلاغ شد؛ البته اجرای طرح فقط در بخش اتوبوسی و مشتمل بر اقدامات ذیل است:

الف) انعقاد قراردادهای نمایندگی شرکت‌ها با شرکت سرشبکه و تشکیل شبکه‌های سیر مسافربری

ب) درج اطلاعات دقیق ناوگان مربوط به هر شبکه سیر در سامانه مدیریت شرکت‌ها جهت کنترل فعالیت ناوگان فقط در شبکه سیر مربوطه

ج) اصلاح تابلوی نمایندگی‌های مربوط به هر شبکه سیر و همنام و متحدالشکل شدن تابلوها

د) اصلاح بغل‌نویسی ناوگان متعلق به هر شبکه سیر به‌صورت همنام و متحدالشکل

ه) همنام و متحدالشکل شدن بلیت در هر شبکه سیر

و) درج اطلاعات مربوط به رانندگان همکار با شرکت‌های عضو شبکه سیر در سامانه مدیریت شرکت‌ها و اعمال کنترل‌های دستگاهی جهت جلوگیری از فعالیت راننده در سایر شبکه سیرها

ز) متحدالشکل شدن لباس متصدیان، رانندگان و مهمانداران متعلق به هر شبکه سیر

ح) حرکت به‌سوی استانداردسازی و اخذ ایزوهای مرتبط با خدمات حمل‌ونقل و مشتری مداری در هر شبکه سیر و سایر موارد لحاظ شده در این امر

ط) اجرای طرح رتبه‌بندی و تعیین و اعلام رتبه هر شبکه سیر به خدمات گیرندگان

 

شهرکی گفت: البته تصدیق می‌فرمایید که اجرای هر طرح اصلاحی با این وسعت نیازمند زمان‌بندی لازم و اجرای دقیق هر مرحله است که خوشبختانه با جلب حمایت سرمایه‌گذاران، فعالان و شاغلین بخش و فراهم کردن سازوکارهای لازم مانند به‌کار گیری سامانه‌های مکانیزه و همراهی شرکت‌های حمل‌ونقل در مبادله قراردادهای نمایندگی و ورود اطلاعات مربوطه به سامانه‌های مکانیزه طرح در حال اجرا و هرلحظه در حال تکمیل و پیشرفت است. به‌نحوی‌که از نه مرحله ذکرشده تاکنون پنج مرحله ابتدایی طرح پیشرفتی قریب به هفتاد درصد را دارد.

 

شهرکی در پایان اظهار داشت: امید می‌رود با اجرای این طرح بتوان خدمات ارائه‌شده در این بخش را به نحو مطلوبی ارتقاء داد و ضمن فراهم کردن امکان انتخاب آسان و مطمئن برای مشتریان و تقویت فضای رقابتی مابین ارائه‌دهندگان خدمات، نظارت بهتر و مؤثرتری را بر نحوه فعالیت شرکت‌های مسافربری اعمال کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.