| کد خبر: 10923 |

معاون سازمان راهداری: تشکل های قوی موجب شکوفایی صنعت حمل و نقل می شود

تین نیوز | معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این صنعت وقتی شکوفا می شود که دارای تشکل های صنفی قوی، منسجم، عالم و متخصص باشد.
 ˈاسماعیل غلامیˈ روز پنجشنبه در همایش سراسری انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور در مشهد افزود: امروز این صنعت خصوصی است و بر آن هستیم که با جمع کردن تشکل ها و هم افزایی با آنان زمینه تقویت این بخش را فراهم کنیم.
 
وی بیان کرد: در این راستا خانه حمل و نقل و تشکل های بخش را فعال کردیم که 10 کانون و تشکل این حوزه اعم از کارگری و کارفرمایی در آن ایفای نقش می کند.
 
وی ادامه داد: معمولا مجموعه های دولتی و نظارتی خود خیلی مشوق ایجاد خانه و جمع تشکل های کارفرمایی و کارگری نیستند درحالی که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این نگاه حاکم بوده و معتقدیم که اگر قرار باشد کار انجام شود در سایه مودت، همفکری و هم افزایی تشکل ها و بخش دولتی است.
 
وی گفت: در حوزه های مختلف حمل و نقلی بویژه رانندگان مشکلاتی وجود دارد اما به طور قطع راهکارهای آن نیز هست و تحقق این راه حل ها در سایه همدلی و همکاری مشترک است و گرنه به نتیجه نمی رسیم.
 
غلامی با اشاره به مباحث مربوط به اشکالات در اتوبوس های تولیدی، افزود : در بحث اتوبوس ها نیز موسسه استاندارد ایرادات این خودروها را احصا و به کارخانه سازنده اعلام کرد و مقرر شد نسبت به حل آن هر چه سریعتر اقدام کند.
 
وی همچنین گفت: در بخش مسافری معتقدیم نرخ خدمات باید آزاد باشد و بر این مبنا آمادگی داریم از اوایل تیرماه قیمت ها را تعدیل کرده و افزایش لازم را اعمال کنیم.
 
وی افزود: همچنین پیگیر طرحی هستیم که همانند آنچه که در دنیا در بخش های هتلداری و مانند آن در ایام پیک پیاده می شود و قیمت را افزایش و در زمانی که مسافر کمتری است آن را کاهش می دهند و نرخ ها شناور است برای بخش حمل و نقل هم تهیه و ارایه شود.
 
این مسوول، دغدغه اصلی رانندگان را معیشت دانست و بر ضرورت اصلاح این وضعیت تاکید و گفت: هم اینک بحث های بیمه ای و نیز بیمه تکمیلی و کارت سلامت با هدف ارتقا و حفظ سلامت جسمی و روانی آنان به عنوان سرمایه های کشور که امنیت و اقتصاد کشور را در دست دارند، اجرایی شده است.
 
وی ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای به روزآمد کردن رانندگان و پیگیری مباحث مربوط به حقوق آن ها را از دیگر مباحث مورد توجه خواند که با هم افزایی و مشارکت تشکل های بخش و دولت محقق می شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی هم با بیان اینکه این بخش کاملا در اختیار بخش خصوصی است و فقط سیاست گذاری و قانونگذاری آن توسط دولت انجام می شود و الگویی برای سایر بخش ها است.
 
ˈجواد وحدتی فرˈ افزود : در بخش اقتصاد مقاومتی این حوزه در ابتدای راه است زیرا بخش خصوصی ما شبیه دولتی ها خود را گران اداره می کند ، سفرهای مسافری و ناوگان مسافری گران است ، تصادفات جاده ای هم این بخش را با چالش مواجه کرده است.
 
وی اظهار کرد : همچنین در این صنعت بیشترین صدمات به رانندگان وارد می شود که پس از عمری تلاش هیچ پشتوانه و حمایتی ندارند.
 
وی با بیان اینکه هزینه های بخش هم بسیار بالا است ، افزود : همه این ها حاکی از عدم کارآیی مناسب و پایین بودن بهره وری در بخش می باشد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.