معاون سازمان راهداری: تشکل های قوی موجب شکوفایی صنعت حمل و نقل می شود
تین نیوز | معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این صنعت وقتی شکوفا می شود که دارای تشکل های صنفی قوی، منسجم، عالم و متخصص باشد.
ˈاسماعیل غلامیˈ روز پنجشنبه در همایش سراسری انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور در مشهد افزود: امروز این صنعت خصوصی است و بر آن هستیم که با جمع کردن تشکل ها و هم افزایی با آنان زمینه تقویت این بخش را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: در این راستا خانه حمل و نقل و تشکل های بخش را فعال کردیم که 10 کانون و تشکل این حوزه اعم از کارگری و کارفرمایی در آن ایفای نقش می کند.
وی ادامه داد: معمولا مجموعه های دولتی و نظارتی خود خیلی مشوق ایجاد خانه و جمع تشکل های کارفرمایی و کارگری نیستند درحالی که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این نگاه حاکم بوده و معتقدیم که اگر قرار باشد کار انجام شود در سایه مودت، همفکری و هم افزایی تشکل ها و بخش دولتی است.
وی گفت: در حوزه های مختلف حمل و نقلی بویژه رانندگان مشکلاتی وجود دارد اما به طور قطع راهکارهای آن نیز هست و تحقق این راه حل ها در سایه همدلی و همکاری مشترک است و گرنه به نتیجه نمی رسیم.
غلامی با اشاره به مباحث مربوط به اشکالات در اتوبوس های تولیدی، افزود : در بحث اتوبوس ها نیز موسسه استاندارد ایرادات این خودروها را احصا و به کارخانه سازنده اعلام کرد و مقرر شد نسبت به حل آن هر چه سریعتر اقدام کند.
وی همچنین گفت: در بخش مسافری معتقدیم نرخ خدمات باید آزاد باشد و بر این مبنا آمادگی داریم از اوایل تیرماه قیمت ها را تعدیل کرده و افزایش لازم را اعمال کنیم.
وی افزود: همچنین پیگیر طرحی هستیم که همانند آنچه که در دنیا در بخش های هتلداری و مانند آن در ایام پیک پیاده می شود و قیمت را افزایش و در زمانی که مسافر کمتری است آن را کاهش می دهند و نرخ ها شناور است برای بخش حمل و نقل هم تهیه و ارایه شود.
این مسوول، دغدغه اصلی رانندگان را معیشت دانست و بر ضرورت اصلاح این وضعیت تاکید و گفت: هم اینک بحث های بیمه ای و نیز بیمه تکمیلی و کارت سلامت با هدف ارتقا و حفظ سلامت جسمی و روانی آنان به عنوان سرمایه های کشور که امنیت و اقتصاد کشور را در دست دارند، اجرایی شده است.
وی ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای به روزآمد کردن رانندگان و پیگیری مباحث مربوط به حقوق آن ها را از دیگر مباحث مورد توجه خواند که با هم افزایی و مشارکت تشکل های بخش و دولت محقق می شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی هم با بیان اینکه این بخش کاملا در اختیار بخش خصوصی است و فقط سیاست گذاری و قانونگذاری آن توسط دولت انجام می شود و الگویی برای سایر بخش ها است.
ˈجواد وحدتی فرˈ افزود : در بخش اقتصاد مقاومتی این حوزه در ابتدای راه است زیرا بخش خصوصی ما شبیه دولتی ها خود را گران اداره می کند ، سفرهای مسافری و ناوگان مسافری گران است ، تصادفات جاده ای هم این بخش را با چالش مواجه کرده است.
وی اظهار کرد : همچنین در این صنعت بیشترین صدمات به رانندگان وارد می شود که پس از عمری تلاش هیچ پشتوانه و حمایتی ندارند.
وی با بیان اینکه هزینه های بخش هم بسیار بالا است ، افزود : همه این ها حاکی از عدم کارآیی مناسب و پایین بودن بهره وری در بخش می باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.