| کد خبر: 73061 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد

◄ مدیرعامل اسبق تایدواتر: قائل به رقیب نبودن، مشکل اصلی تایدواتر است

تین نیوز | مدیرعامل اسبق شرکت تایدواتر اصلی ترین مشکل این شرکت را قائل نبودن به داشتن رقیب در مدیریت بندر دانست و گفت: پس از تحریم و شرایط سخت اقتصادی، به طور طبیعی تایدواتر با مشکلات زیادی مواجه بود که با تلاش توانست به کار خود ادامه دهد، اما با لغو تحریم ها فضای بهتری برای مذاکره این شرکت با طرف های خارجی ایجاد شده است.

سعید صادقی، مدیرعامل اسبق تایدواتر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص وضعیت شرکت تایدواتر اظهار داشت: زمانی که بنده مدیرعامل بودم، تایدواتر در لیست تحریم ها قرار نداشت به این ترتیب در شرایط مطلوب تری به لحاظ ورود سرمایه گذار خارجی و مشارکت بنادر بین المللی قرار داشت.

وی افزود: به طور طبیعی پس از تحریم و شرایط سخت اقتصادی، تایدواتر با مشکلات زیادی مواجه بود که با تلاش توانست به کار خود ادامه دهد، اما در حال حاضر با لغو تحریم ها فضای بهتری ایجاد و این شرکت می تواند مذاکرات خود را با طرف های خارجی آغاز کند.

صادقی با اشاره به مشکلات تایدواتر گفت: اصلی ترین مشکل تایدواتر قائل نبودن به داشتن رقیب در مدیریت بندر است، این در حالی است که داشتن رقیب علاوه بر عملکرد بهتر باعث می شود در شرایط متفاوت پیش بینی های لازم را داشته باشیم.

شرکت تایدواتر خاورمیانه که از سال 91 تحت تحریم های ظالمانه دولت آمریکا قرارداشت، روز سه شنبه 23 تیرماه 94 و با انتشار متن کامل توافقنامه ایران و کشورهای 5+1 از لیست تحریم خزانه داری آمریکا و اتحادیه اروپا خارج شد. بر این اساس شرکت تایدواتر خاورمیانه همراه با تعداد زیادی از شرکت های کشتیرانی ایرانی از لیست تحریم ها خارج شدند.

تایدواتر بازمی گردد؟
پس از لغو تحریم تایدواتر، محمد سعیدنژاد در خصوص احتمال سرمایه گذاری تایدواتر برای توسعه بنادر گفت: توانایی‌های مالی و فنی تایدوا‌تر هم مانند سایر شرکت‌ها پیش از ورود به پروژه‌ها بررسی و ارزیابی می شود، به این ترتیب شرکت تایدوا‌تر هم مانند سایر شرکت‌ها برای حضور در پروژه‌ها ارزیابی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تایدوا‌تر پس از لغو تحریم‌ها می‌تواند به صورت رسمی در مناقصات از جمله مناقصه تعیین اپراتور بندر شهید رجایی حضور داشته باشد، گفت: هر شرکتی که بخواهد می‌تواند در مناقصه حضور داشته باشد به شرط اینکه ارزیابی‌های مالی و فنی را انجام داده باشد.

بر اساس این گزارش عوامل مختلفی در کنارگذاشتن تایدواتر از بندر شهید رجایی، دخالت داشتند به طوری که علنی شدن دعواهای تایدواتر و سازمان بنادر و همچنین قرار گرفتن این شرکت در لیست تحریم ها، از مهم ترین دلایل بود. اینک که پس از لغو تحریم ها احتمال بازگشت دوباره تایدواتر و از سر گیری فعالیت های این شرکت به عنوان اپراتور اصلی بندر شهید رجایی وجود دارد، این سوال به ذهن می رسد که آیا با بازگشت دوباره تایدواتر به فعالیت های اپراتوری، مشکلات این شرکت با سازمان بنادر از جمله مشکلات نرم افزاری، اختلافات سنواتی مالی و حقوقی و ... باز هم تکرار می شود؟ و آیا این شرکت می تواند رضایت سهامدارانش را کسب کند؟
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.