| کد خبر: 67890 |

دستاوردهای بندر شهید رجایی در زمینه پدافند غیرعامل

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به ارائه گزارشی درباره عملکرد هفته پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی پرداخت.

به گزارش تین نیوز از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی برگزاری دوره آموزشی کارکنان و حضور پر رنگ در نمایشگاه پدافند غیرعامل در هرمزگان، تهیه و توزیع بروشور، چاپ بنرهای تبلیغاتی با شعار هفته پدافند غیرعامل و رهنمودهای مقام معظم رهبری در ورودی‌های بندر را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی موفقیت و اثرگذاری این پروژه را در گرو مساعدت و تعامل همکاران بندر، مشاور طرح و مسئولان ستادی سازمان بنادر اعلام کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح و تبیین دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پروژه مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر شهید رجایی در این بندر اجرایی شده است. ایدنی ضمن تشریح اهمیت پدافند غیرعامل در بنادر تجاری تراز اول کشور، گفت: اقدامات اساسی صورت گرفته در بندر شهید رجایی در راستای توسعه پایدار این بندر عملیاتی شده است.

عالی ترین مقام دریایی و بندری استان هرمزگان اضافه کرد: پدافند غیرعامل امروزه اقدام غیر مسلحانه ای است که باعث کاهش آسیب پذیری تاسیسات و تجهیزات و مراکز حیاتی و حساس و نیروی انسانی است و این اقدامات از اصولی چون استتار، اختفا، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی و مقاوم سازی استحکامات و اعلام خبر تبعیت می نماید.

این مقام مسئول کاهش توانایی سامانه های شناسایی و هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن و بالابردن قابلیت بقا استمرار و خدمات رسانی تجهیزات در شرایط وقوع بحران و جنگ از اهداف پدافند غیر عامل در این بندر است. وی افزود: کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی در برابر تهدیدات، سلب ابتکار عمل برای دشمن، تقویت بازدارندگی با تحمیل هزینه بیشتر به دشمن و افزایش آستانه مقاومت نیروی خودی در برابر تهاجمات از دیگر اهداف اجرایی در بزرگترین بندر کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی و روحیه و انسجام در کنار سرمایه و استقلال کشور از اهداف اجرای این طرح در بندر شهید رجایی است. وی در پایان گفت: آمار و سوابق جنگ های گذشته نشان می دهد پدافند عامل به تنهایی قادر به مقابله با سلاح های مدرن جهت جلوگیری از اثرات ویرانگر آنها به مراکز حیاتی و نیروی انسانی نیست.بکار گیری اصول و معیارهای پدافند غیرعامل می تواند به تکمیل زنجیره دفاعی کمکی موثر و قابل توجه نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.