| کد خبر: 52530 |

جابجایی ۱۵۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش

تین نیوز | مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ١٥٣ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی یکماهه نخست فصل بهار سال ٩٤ خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "محمود قنبری" ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر در دوره یکماهه فروردین سال ٩٤، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع ١٥٢ هزار و ٦٢٩ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.
 
وی ادامه داد: از این میزان، ١٣٤ هزار و ٦٢ تن کالاهای غیر نفتی و ١٨ هزار تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ١- کاهش و ٢٤ درصد افزایش داشته است.
 
قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را ١ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، ٩ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و ١ هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد..
 
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال ١٢٤ هزار و ٦ ٦ تن اعلام کرد.
 
وی با اعلام اینکه جزیره کیش به عنوان یکی جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: در فروردین ماه سال جاری، در مجموع ١٧٣ هزار و ٧ نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: طی نخستین ماه سال جاری تردد شناورها در این جزیره به یکهزار و ٦٥٧ فروند رسید که ٣ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته می باشد.
 
قنبری در پایان اضافه کرد: طی سال جاری، ٣ هزار و ٨٢٨ نفر سفر از طریق شناورهای تفریحی نیز از بندر این جزیره جابجا شدند که ٨ درصد بیشتر از پارسال بوده است.
 
لازم به ذکر است، بندر کیش با بهره مندی از ١٤ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ٤ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ٧٣ هزار مسافر دریایی در سال است.
 
یادآور می شود، این بندر با آبخور حداکثری ١ متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت ١٥ هزار تن است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.