| کد خبر: 51419 |

با استفاده از توان مهندسان داخلی و بکارگیری پیشرفته ترین روشهای روز دنیا صورت گرفت؛

خروج شناور ۸۰۰ تنی از اعماق آبهای اروند رود

تین نیوز |  عملیات خارج سازی مغروقه های اروند رود توسط شرکت تایدواتر خاورمیانه آغاز و اولین پروژه با خارج سازی یک شناور 800 تنی از آبهای اروند رود با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر، این شرکت، در راستای توافقات خود با سازمان بنادر و دریانوردی و همگام با سیاست ملی ایمن سازی مسیرهای استراتژیک کشتیرانی در آبهای جنوب کشور، با اعزام کرین بارج 1000تنی و کارگروه تخصصی سالویج خود به اروند رود عملیات خارج سازی مغروقه های این آبراه حساس مرزی را آغاز و در اولین گام شناور مغروقه موسوم به کارون بار را، پس از سالها از قعر آبهای اروند رود خارج کرد.

بنابر این گزارش، این شناور مغروقه از نوع لندینگ کرافت با طول تقریبی 65متر و وزن تقریبی 800 تن بوده و در محل حساس و پر تردد تلاقی کارون و اروند رود به پهلوی چپ در بستر آبراه آرمیده بود.

عملیات خارج سازی شناور مذکور بر مبنای یکی از پیشرفته ترین روشهای استاندارد روز دنیا در زمینه خارج سازی مغروقه ها به نام روشChain Cutting با بهره گیری از جرثقیل شناور صورت گرفته است، که بر این اساس پس از برش مغروقه به قسمت های کوچک تر، هر یک از قطعات بصورت جداگانه از بستر آبراهه خارج و توسط شناور حمل کننده به محل مورد نظر انتقال می یابند.

شرکت تایدواتر در حال حاضر تنها شرکت ایرانی حاضر در حوزه خلیج فارس است که با در اختیار داشتن جرثقیل شناور 1000تنی (از نوع Sheer Leg)، تیم های زبده عملیات غواصی و کارگروه تخصصی صد در صد ایرانی در زمینه عملیات سالویج، نصب سازه های سنگین دریائی و سایر عملیات فراساحلی، تاکنون توانسته است اجرای علمی، ایمن و کاملاً موفقیت آمیز عملیات خارج سازی 2 فروند مغروقه با روش مذکور را در سوابق اجرایی خود به ثبت رساند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.