| کد خبر: 43914 |

سعیدی پور اعلام کرد؛

معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان اقتصادی در بندر شهید رجایی

تین نیوز | معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی فعالیت اقتصادی دارند، مشمول پرداخت مالیات برارزش افزوده نمی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمدعلی اصل سعیدی پور" ضمن اعلام این خبرگفت: شرکت های طرف قرارداد با منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، فعالان اقتصادی و عرضه کنندگان کالا و خدمات بندری فعال در این منطقه ویژه می توانند با اخذ مجوز فعالیت، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

وی با بیان این مطلب که کاهش هزینه های مربوط به بهای تمام شده کالا می تواند راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت های لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی باشد، گفت: شرکتهای دارای مجوز فعالیت با برخورداری از این معافیت ها، می توانند از مزایای کاهش هزینه ها، ایجاد تعاملات مناسب تر با مشتری و ارائه خدمات مناسب تر به مراجعین برخوردار شوند.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت بیش از 400 شرکت در بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: شرکت ها و فعالان بندری در صورت عدم اخذ مجوز فعالیت، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به میزان 10 درصد در سال 94 می شوند.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می شود.

یادآور می شود، این منطقه ویژه اقتصادی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد و 53 درصد صادرات و واردات ، 70 درصد ترانزیت کشور و بالغ بر 80درصد عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.