| کد خبر: 170194 |

◄ برگزاری دو مانور اطفا حریق بدون اطلاع قبلی

عسکری‌نسب استقرار نرم افزار جامع HSE در بندرلنگه خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه از استقرار نرم افزار جامع HSE و همچنین برگزاری دو مانور اطفاحریق در این بندر خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با اشاره به الزام و یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت HSE در این بندر گفت: در راستای تحقق اهداف کلان ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان بنادر در سال جاری، اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه اقدام به استقرار نرم‌افزار جامع HSE به عنوان یک ابزار مدیریتی در راستای حسن اجرای الزامات سیستم مدیریت HSE کرده است.

عسکری‌نسب هدف از استقرار نرم افزار مذکور را یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت HSE پیمانکاران تحت نظارت و بهبود مستمر فعالیت‌ها، جبران کمبود نیروی نظارتی با توجه به توسعه اراضی و تنوع روزافزون فعالیت‌ها، افزایش سرعت گزارش‌دهی به مبادی بالاسری، امکان ثبت سوابق جهت استفاده در آنالیز و برنامه‌ریزی مدیریتی و تسهیل پیگیری‌ها عنوان کرد.

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه از جمله مزایای استفاده از نرم‌افزار جامع HSE را لحاظ کردن تمامی عناصر سیستم مدیریت HSE در یک بانک اطلاعاتی، ثبت سوابق در سطوح مختلف نظارتی و امکان دسترسی به اطلاعات در کوتاه ترین زمان دانست.

برگزاری دو مانور اطفا حریق بدون اطلاع قبلی

دو مانور اطفا حریق بدون اطلاع قبلی در محوطه و اسکله‌های بندرلنگه باهدف ارتقا توان و ضریب ایمنی و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی و آتش‌نشانی در این بندر برگزار شد.

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه با اشاره به لزوم فراهم کردن محیطی ایمن برای فعالیت در این بندر اظهار کرد: بر اساس سناریو و بدون اطلاع قبلی، مانوری به منظور تمرین و همکاری نیروهای عملیاتی در مواجه با حریق در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری برگزار و توان و آمادگی نیروهای عملیاتی این مجتمع بندری در این رابطه آزمون شد.

عسکری‌نسب با اعلام اینکه مانور مذکور براساس استانداردهای عملیات آتش‌نشانی بنادر طراحی‌شده بود، بر اهمیت نقش این مانورها در تقویت و کارآمدی نیروهای آتش‌نشان جهت آمادگی آن‌ها برای مواجه با حوادث واقعی تاکید کرد و افزود: ارزیابی توان و دانش تخصصی تیم واکنش در شرایط اضطراری و حفظ آمادگی آتش‌نشانان در جهت مقابله با هر گونه حادثه احتمالی از دیگر اهداف این مانور است.

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه با اشاره به وجود مخاطرات احتمالی متعدد حین انجام فعالیت‌های جاری در محیط بندر، ایمن‌سازی تمامی نقاط و افزایش توان و آمادگی نیروهای عملیاتی در مواجه با این مخاطرات را از راهکاری لازم برای ارتقاء ضریب ایمنی در این مجتمع بندری برشمرد.

وی برگزاری بدون اطلاع قبلی این مانور و آزمودن نیروهای عملیاتی در حین اجرای چنین مانورهایی را از جمله برنامه‌های تمرینی در این راستا عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.