| کد خبر: 170180 |

◄ لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از پیمانکاران

راستاد در جمع مدیران بنادر هرمزگان مطرح کرد: تیم مدیریتی قوی در بندر شهید رجایی پشتوانه‌ای برای برنامه‌های توسعه‌ای است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان‌بنادرودریانوردی گفت: برای حمایت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی از ظرفیت‌های قراردادی و مکانیزم‌های قانونی دیگر نهایت استفاده صورت گیرد تا بی‌انگیزگی و اختلال درروند توسعه بنادر ایجاد نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان، محمد راستاد که در جمع اعضای شورای اداری بنادرودریانوردی هرمزگان افزود: بنادر تجاری کشور به‌ویژه بندرشهیدرجایی در مقطع تاریخی و شرایط حساس کنونی جایگاهی کلیدی دارند.

وی بابیان اینکه بندرشهیدرجایی تامین ۶۰‌درصد از مایحتاج و پشتیبانی از بخش اعظم صادرات کشور را بر عهده دارد، گفت: اقتصاد کشور به تلاش مدیران و کارکنان این بندر وابسته است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ‌گونه کمبود و نقیصه‌ای در ایفای وظایف، متوجه کشور نشود.

راستاد بر لزوم توجه ویژه به پروژه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات و روبناها در بنادر تاکید کرد و افزود: طرح بسیار مهم مرحله سوم توسعه پایانه کانتینری بندرشهیدرجایی با روند خوبی در حال اجراست. همچنین تلاش می‌کنیم که تکمیل فاز دو و تجهیزات استراتژیک آن در زمان وعده داده‌شده به بهره‌برداری برسد تا این امکانات بتواند در خدمت حمل‌ونقل کشور قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان‌بنادرودریانوردی گفت: حداکثر مساعدت برای تجار و صاحبان کالا در مسیر تشریفات ورود و خروج کالا در بنادر صورت گیرد. بر اساس مصوبه مربوط به اصلاحیه اخیر قانون تسریع در تخلیه کشتی‌ها، ۲۴ ساعته شدن درب خروج گمرک یک الزام قانونی است و با انجام پیگیری‌های لازم، ارایه خدمات شبانه‌روزی باید عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: همچنین از ظرفیت‌های قراردادی و مکانیزم‌های قانونی دیگر برای حمایت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی، نهایت استفاده صورت گیرد تا بی‌انگیزگی و اختلال درروند توسعه بنادر ایجاد نشود.

راستاد خاطرنشان کرد: به موازات توسعه بندرشهیدرجایی، حرکت به سمت شرق هرمزگان (سواحل مکران) و ایجاد یک بندر اقیانوسی در این منطقه یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی همچنین از اقدامات صورت گرفته برای تامین ۲۳ فروند شناور آتشخوار برای خدمات‌دهی در حوضچه‌های کم عمق و تعدادی نیز یدک‌کش در بنادر اصلی در سال جاری خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از تلاش‌های مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان به عنوان یکی از سرمایه‌های مدیریتی سازمان بنادر به خاطر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای در بزرگ‌ترین بندرتجاری کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه وجود یک تیم مدیریتی قوی در بندرشهیدرجایی پشتوانه برنامه‌های توسعه است و در خصوص فعالیت‌های این بندر، هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

در ابتدای این نشست، «اله‌مراد عفیفی‌پور» مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان نیز به ارایه گزارشی از طرح‌های توسعه‌ای و اقدامات انجام‌شده و در دستور کار بنادر این استان پرداخت.

نشست با مدیران عضو شورای حمل‌ونقل هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان‌بنادرودریانوردی به هرمزگان بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.