| کد خبر: 170073 |

◄ توسعه پایدار مناطق ساحلی در گرو نگاه دریا محور

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه پایدار مناطق ساحلی درگرو نگاه دریامحور است.

تین نیوز

عضوهیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم تغییر دیدگاه نسبت به سواحل گفت: مناطق ساحلی تحت تاثیر دریا هستند بنابراین با نگاه دریا محور باید برای رفع مشکلات مناطق ساحلی و توسعه پایدار آن تلاش کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، محمدرضا الهیار روز چهارشنبه در بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌های شمالی با اعلام این مطلب افزود: برای توسعه پایدار مناطق ساحلی شناخت دریا گام نخست است که خوشبختانه طی در دهه گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام‌شده است.

 وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی پیش‌رواست خاطرنشان کرد: ارگان‌های ذی‌ربط در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی باید با تشریک‌مساعی نسبت به رفع چالش‌های موجود درزمینه تخریب نوار ساحلی تلاش کنند.

 عضو کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را مهم‌ترین هدف این نشست برشمرد و افزود: اخذ تصمیمات و راهکارهای مناسب برای تسریع در فرآیند آزادسازی سواحل و جلوگیری از تخریب بیشتر سواحل در این نشست می‌تواند افق روشن‌تری را در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار سواحل پیش روی ما قرار دهد.

 محمد اسلامی استاندار مازندران و رئیس کارگروه ساماندهی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان نیز با اشاره به قوانین و مقررات موجود در این بخش ابراز امیدواری کرد با اقدامات عملی کمیته ساماندهی شاهد برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق ساحلی استان باشیم.

 وی دسترسی آسان به دریا در مناطق ساحلی را مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقق خواسته به‌حق مردم برای بهره‌مندی مطلوب از نعمت خدادادی دریا، نشان‌دهنده کارآمدی دولت خواهد بود.

 استاندار مازندران همچنین بر لزوم تجهیز دستگاه‌های اجرایی به ماشین‌آلات و تامین اعتبارات موردنیاز برای مقابله جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق ساحلی تأکید کرد.

حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز به ارائه گزارشی در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق ساحلی شمال و جنوب کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: کل سازه‌های دریایی در سواحل کشور ۱۱۵۵ مورد است که ۳۳۰ مورد مربوط به استان مازندران است ضمن اینکه ۲۲ درصد از تصرفات صورت گرفته در سواحل استان مازندران مربوط به بخش دولتی و ۷۸ درصد به اشخاص حقیقی تعلق دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.