| کد خبر: 170050 |

◄ ساماندهی سواحل مازندران وظیفه کیست؟

ساماندهی سواحل وظیفه‌ای بین دستگاهی و نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

تین نیوز

محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، بابیان اینکه موضوع مدیریت و ساماندهی سواحل وظیفه‌ای بین دستگاهی است بر ضرورت همکاری فی‌مابین دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، محمدتقی انزان‌پور در نخستین روز بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: همکاری بیش‌ازپیش مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی به‌منظور دست‌یابی به راهکارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از تخریب سواحل از اهداف این نشست است.

وی افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط‌زیست با جدیت بیشتری برخورد کنند.

انزان‌پور با اشاره به اینکه ۹۰۵ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به کشور عزیزمان ایران است اظهار کرد: از این میزان ۴۸۷ کیلومتر در استان مازندران و در محدوده ۱۵ شهرستان ساحلی قرارگرفته که از مطلوبیت مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و همین امر موجب شده در سطح استان نسبت به دیگر استان‌های ساحلی کشور، شاهد تصرف و احداث سازه‌های غیرمجاز بیشتری باشیم بطوری‌که موجب عدم دسترسی آسان مردم به دریا و سواحل زیبای مازندران گشته است.

وی با تبیین وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه مصوب سال ۱۳۴۸ ،صدور اجازه تاسیس اسکله و سایر تاسیسات و تجهیزات، ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره‌برداری بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با اشاره به لزوم هماهنگی بین کلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای نظارت بر هرگونه ساخت‌وساز در مناطق ساحلی تصریح کرد: با توجه به گستردگی سواحل داستان مازندران تاکنون ۳۳۰ پرونده در زمینه ایجاد سازه‌های غیرمجاز ساحلی تشکیل‌شده است که خوشبختانه با همکاری خوب مراجع قضایی و به‌ویژه دادستان‌های شهرهای ساحلی از این تعداد ۵۷ مورد حکم تخریب و جمع‌آوری سازه‌های غیرمجاز صادر و اجرایی شده است.

بیست‌وهفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌های گیلان،مازندران و گلستان طی روزهای ۲۶و۲۷تیرماه به میزبانی بندر نوشهر در حال برگزاری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.