| کد خبر: 169868 |

◄ پیش‌بینی رشد گردشگری‌دریایی

افزایش تعداد سفرهای دریایی از بنادر باهنر و قشم به خصب عمان در تابستان نسبت به نوروز۹۷ پیش‌بینی می‌شود.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: به دنبال این هستیم که خط بین‌المللی مسافری‌دریایی و تردد بین جزایر و سرزمین اصلی را در تابستان افزایش دهیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس با اشاره به اینکه ایام نوروز فشرده‌ترین دوره زمانی سفرهای مردمی در کشور است، افزود: این سفرها شامل سفرهای جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز عملکرد قابل‌توجهی را از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری در حوزه گردشگری و سفر دریایی در بنادر ایران داشت.

وی ادامه داد: با شروع فصل تابستان که مجددا سفرهای مردمی آغاز می‌شود همه امکانات در بنادر و ترمینال‌های مسافری به کار گرفته خواهد شد تا بهترین شرایط برای مسافران و گردشگران دریایی فراهم شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با توجه به آماده شدن سفارش ساخت شناورهای مسافری، ظرفیت حمل‌ونقل مسافری‌دریایی افزایش پیدا می‌کند و در طول تابستان تعداد سفرهای دریایی افزایش خواهد یافت و درعین‌حال سازمان بنادر و دریانوردی به بحث ایمنی سفرهای دریایی توجه ویژه خواهد داشت تا افرادی که مسافر جزایر کشور هستند با خاطره خوش بازگردند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که خط بین‌المللی مسافری دریایی و تردد بین جزایر و سرزمین اصلی را در تابستان افزایش دهیم و در طول تابستان سفرهای دریایی از بندر باهنر و جزیره کیش به بندر شارجه را خواهیم داشت و اگر بتوانیم تعداد سفرهای دریایی را از بندرباهنر و جزیره‌قشم به بندر خصب‌عمان افزایش می‌دهیم. 

حق‌شناس در ارتباط با گردشگری‌دریایی در تابستان، بیان کرد: سفر دریایی جابه‌جایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر است اما در گردشگری‌دریایی پس از حرکت از نقطه اولیه مجددا به همان نقطه بازمی‌گردیم، سفرهای دریایی بیشتر در شمال کشور معنا و مفهوم پیدا می‌کند، اما این بدان مفهوم نیست که این مقوله در جنوب کشور وجود ندارد. مدت‌زمانی فصل تابستان از نوروز بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود میزان گردشگری‌دریایی در این برهه زمانی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.