| کد خبر: 169866 |

◄ آینده روابط دریایی ایران و هند پس از خروج آمریکا از برجام

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان خروج آمریکا از برجام را بر مناسبات ایران و هند در بندر چابهار بی تاثیر خواند و به تشریح روابط با هند و افغانستان پرداخت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان خروج آمریکا از برجام را بر مناسبات ایران و هند در بندر چابهار بی‌تاثیر خواند و به تشریح روابط با هند و افغانستان پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مارین تایمز، بهروز آقایی تصریح کرد: خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق برجام به‌عنوان توافق بین‌المللی، تاثیری بر روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها نخواهد داشت.

او در ادامه گفت: مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در راستای منافع ملی و بر مبنای همکاری‌های اقتصادی مشترک در مسیر توسعه تجارت و استفاده از قابلیت‌های تجاری و بازرگانی منطقه است که در چهارچوب موافقت‌نامه سه‌جانبه چابهار انجام‌شده است.

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فصل جدیدی از آغاز گسترش مناسبات تجاری بین ایران، هند و افغانستان خصوصاً در موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل دریایی آغازشده است به‌صورت که همه فعالیت‌های انجام‌شده در جهت رفع نیازها، پیوند منافع ملی 3 کشور و حرکت به سمت افزایش مراودات تجاری و فرهنگی سه طرف بوده است.

آقایی تاکید کرد: بر اساس بازاریابی‌های صورت گرفته و مشوق‌های اعطاشده از طریق سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان بار و کالا و سرمایه‌گذاران حوزه‌های دریایی و بندری شاهد ترافیک بار و کالا در این بندر اقیانوسی هستیم به صورتی که در 100 روز نخست امسال عملکرد نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه به همکاری مشترک شرکت‌های اپراتوری بندری ایران و هند اشاره کرد و گفت: امید است این همکاری کمک مهمی به جذب کالای بیشتر و ایجاد پیوند تجاری عمیق بین کشورها خواهد کرد.

این مقام مسئول واردات افغانستان از ایران را در سال 96 بیش از 319 میلیون دلار و صادرات آن به ایران را 12 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: افغانستان در سال 96 بیشترین ارزش صادرات را در مرتبه اول به کشور هندوستان به ارزش تقریبی 131 میلیون دلار داشته است.

او به افزایش 41 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری بندر چابهار در 100 روز ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: ترانشیپ و ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز در این مدت‌زمان 100 درصد افزایش داشته است،

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.