| کد خبر: 168718 |

با حضور معاون اول رئیس جمهور

راه اندازی کریدور بین المللی حمل و نقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران

با پهلوگیری یک کشتی ایرانی در بندر کاسپین کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی به‌طور رسمی راه‌اندازی شد.

تین نیوز

کریدور بین المللی حمل‌ونقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران با پهلوگیری یک کشتی ایرانی در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی راه اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با پهلوگیری یک کشتی ایرانی در بندر کاسپین کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی به‌طور رسمی راه‌اندازی شد تا ضمن افزایش ظرفیت مبادلات تجاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر ، امکان کاهش زمان حمل و هزینه‌های مبادلات هم محقق شود.

آقای مسرور با اشاره به اینکه این کشتی، حامل 40 کانتینر لوازم یدکی خودرو است اعلام کرد: این محموله پس از طی مسیر ترکیبی ریلی – دریایی در بندر کاسپین تخلیه می شود.

وی به ساخت مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود: این بندر با 22 اسکله، حوضچه آرامش 200 هکتاری، پسکرانه 500 هکتاری و عمق آب هفت‌و نیم‌متری در مرحله اول و 9 متری در مرحله دوم با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست ساخت است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه دو پست اسکله این مجتمع بندری، اوایل پارسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد تصریح کرد: بندر کاسپین جزو  بنادر نسل سوم است.

آقای مسرور افزود: با ساخت کامل این بندر منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالا و مبادلات بخشی از تولیدات کشور چین به کشورهای همسایه غربی ایران و برعکس تبدیل می شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری امروز نیز در مورد این کریدور گفت: خط ریلی چین-قزاقستان-ایران برای حمل بخشی از باری که از طریق قزاقستان و دریای خزر وارد ایران می‌شود، افتتاح خواهد شد.

اسحاق جهانگیری گفت: درواقع کالایی که از کشور چین از طریق راه‌آهن به سمت غرب حمل می‌شود و می‌تواند تا اروپا پیش رود؛ یکی از مسیرهایی که عبور می‌کرده، ایران بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اتصال چین از قزاقستان به ایران را از مهم‌ترین اتفاقات برشمرد و گفت: ایران پیشتر، در مسیر جاده ابریشم بوده که این فرصت بسیار مهم تاریخی و فرهنگی، بازآفرینی می‌شود.

جهانگیری به تلاش برای همبستگی بیشتر با کشورهای حاشیه‌خزر و نیز چین اشاره کرد و گفت: به‌دنبال تسریع توسعه کشور و استان‌هایی که در مسیر قرارگرفته‌اند هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.