| کد خبر: 168485 |

عفیفی پور خبر داد:

◄ هوشمند سازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت

شناخت وضعیت جاری بنادر و تطبیق آن با فن‌آوری‌های هوشمند براساس استانداردهای روز دنیا باهدف استفاده از این تکنولوژی از ابتدای سال ۱۳۹۶ در دستور کار بخش‌های مختلف اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرارگرفته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هوشمندسازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت در اواسط تیرماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور بابیان اینکه هرگونه کسب‌وکاری نیاز به فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد، گفت: مدیریت بنادر و حمل‌ونقل دریایی نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌روز و هوشمنداست.

 وی افزود: مکانیزه کردن فعالیت‌های دریایی علاوه بر پویایی و سرعت باعث ارتقاء بهره‌وری و ایمنی تردد بیشتر خواهد شد.

عفیفی‌پور گفت: اداره‌کل بنادر و دریانوردی سعی و همت خود را برای بهره‌گیری از فناوری‌ها براساس استانداردهای روز صنعت حمل‌ونقل دریایی به‌کار گرفته و به‌منظور استقرار کامل سامانه جامع دریایی و هوشمندسازی عملیات ترددهای دریایی و بندری در بنادر هرمزگان را به‌جد دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اجرای نرم‌افزار هوشمند تردد دریایی در بنادر پهل و لافت، گفت: کنترل تردد شناورها، ثبت عملیات مسافر و خودرو، اجازه حرکت و مانیتورینگ لحظه‌ای فرایند تخلیه و بارگیری خودروها ازجمله مزایای هوشمندسازی عملیات دریایی در بنادر مذکور است.

این مقام مسئول بابیان اینکه پیاده‌سازی این نرم‌افزار با توجه به حجم جابه‌جایی خودرو و مسافر و شبانه‌روزی بودن خدمات، همچنین ورود کالاهای اساسی و مایحتاج جزیره‌نشینان از طریق این دو بندر در اواسط تیرماه انجام می‌پذیرد تصریح کرد: پیاده‌سازی این نرم‌افزار کاهش هزینه‌ها، استفاده بهینه از زمان و بالا رفتن بهره‌وری این بنادر را در پی خواهد داشت.

 عفیفی‌پور بابیان اینکه هوشمندسازی بنادر، به‌عنوان یک الگو باهدف رسیدن به عملیات سریع‌تر و ارزان‌تر در بنادر نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب است افزود: در فرایند دیجیتالی و نرم‌افزاری در بنادر ضمن اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی نظام‌مند در فضای محدود بار بیشتری را جابه‌جا کرد، کشتی‌های بیشتری را نیز پذیرفت و ماحصل آن خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مشتریان ارائه کرد.

 شناخت وضعیت جاری بنادر و تطبیق آن با فن‌آوری‌های هوشمند براساس استانداردهای روز دنیا باهدف استفاده از این تکنولوژی از ابتدای سال ۱۳۹۶ در دستور کار بخش‌های مختلف اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرارگرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.