| کد خبر: 168048 |

◄ رشد شتابنده حمل و نقل ریلی در بندر امام

مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی با بررسی راهکارهای عملیاتی ویژه، موفق به اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام شدند.

تین نیوز
با جابه‌جایی بیش از ۵۰۶ هزار تن انواع کالا از طریق حمل و نقل ریلی طی دو ماهه نخست سال جاری، ۴ درصد رشد در عملکرد ریلی بندرامام  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ثبت رسید.

 به گزارش روابط عمومی، معاون امور بندری و اقتصادی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به هم‌افزایی روز افزون راه‌آهن جنوب  و این اداره کل با هدف تسریع در روند بارگیری و خروج کالا و  همچنین جلب رضایت صاحبان کالا و مشتریان اظهار کرد: ضمن اتخاذ تمهیدات ویژه از جمله افزودن سکوهای متعدد بارگیری به واگن در سایت‌های اختصاصی و انبارها، افزایش تعداد واگن‌ها و اتخاذ تسهیلات مدیریتی در این حوزه، میزان بارگیری کالا در گروه‌های کالایی غلات، آهن آلات و مواد نفتی  به رشد ۱۵درصدی رسید.

مدیری در ادامه افزود: طی مدت دو ماهه نخست سال جاری، در  گروه کالایی غلات با ۹۳ هزار و ۶۹۷ تن، گروه کالایی آهن‌آلات با  ۳۷۶ هزار و ۵۶۷ تن و گروه کالایی مواد نفتی که مشتمل بر انواع فرآورده‌های نفتی  است با  ۳۵ هزار و ۷۵۷ تن از طریق حمل و نقل  ریلی انجام پذیرفته، که نشان از رشد شتابنده در حوزه حمل و نقل ریلی  طی دو ماهه نخست  سال جاری دارد.

وی عنوان کرد: جابه‌جایی این میزان کالا از طریق ریل، ۱۱درصد از سهم عملکرد تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندرامام  را تشکیل  می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.