| کد خبر: 167507 |

◄ لایروبی اروند در دستور کار وزارت امور خارجه قرارگرفته است

مباحث حقوقی لایروبی اروند از سوی وزارت امور خارجه کشورمان در حال انجام و پیگیری آن در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: پیگیری لایروبی اروند در دستور کار وزارت امور خارجه قرارگرفته است و در صورت نهایی شدن مرزبندی و ابلاغ آن، سازمان بنادر و دریانوردی کار اجرایی آن را آغاز می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، عادل دریس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد آخرین وضعیت لایروبی اروند و سیاست های اتخاذشده، اظهار کرد: مباحث حقوقی لایروبی اروند از سوی وزارت امور خارجه کشورمان در حال انجام و پیگیری آن در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته است.

 وی ادامه داد: بنده در جلسات مختلف به همراه نمایندگان وزارت امور خارجه حضور داشتم و مطلع هستم که موضوع مذکور در سطوح بالای مدیریتی دو کشور در حال پیشرفت است و امیدواریم  هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، تاکید کرد: در صورت نهایی شدن مرزبندی و ابلاغ آن از سوی وزارت امور خارجه به سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع لایروبی اروند اجرایی خواهد شد.

دریس با اشاره به اینکه نتیجه‌بخش بودن لایروبی اروند تا زمانی که مرز مشترک مشخص نشود، سخت است، بیان کرد: به‌طور حتم تنها پس از تعیین تکلیف مسائل حقوقی اروند می‌توان مشخص کرد که چه حجم از لایروبی و در چه نقاطی انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.