| کد خبر: 167503 |

◄ اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تین نیوز

لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر که با موضوع بررسی مشکلات فعالان اقتصادی این استان در حوزه امور بندری برگزار شد، گفت: هفته گذشته عملیات اجرایی زیرساخت‌های تأسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین آغاز شد و راهکارهای لازم برای تسریع اجرای طرح‌های اسکله‌سازی در این مجتمع با همکاری بنیاد مستضعفان ارائه شد.

وی بابیان اینکه اسکله ۳۰۰ متری مجتمع بندری نگین با مشارکت بخش خصوصی اجراشده است، افزود: این اسکله دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکمیل طرح لایروبی افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین بااعتباری بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا چهار ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کانال اصلی بندر بوشهر به علت وجود رسوبات، کم عمق شده است. با لایروبی عمق آن از ۷متر به ۱۱ متر افزایش خواهد یافت. پروژه اصلی، لایروبی بیرونی کانال است. برای این طرح ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است. با تحقق این مهم امکان پهلوگیری شناورهای ۳۰ هزار تنی فراهم می‌شود.

اسعدی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۷ میلیون تن متر مکعب رسوب از کانال بندر بوشهر خارج می‌شود که این مهم تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

 وی در خصوص لایروبی بندر گناوه گفت: در راستای افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه، عملیات لایروبی به طول یک هزار و ۲۵۰ مترو عرض ۱۴۰ متر صورت گرفته است.

 سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت اسکله جدید در بندر دیر، اظهار داشت: براساس طراحی انجام‌شده اسکله تجاری در بندر دیر به طول ۲۰۰ متر احداث می‌شود که برای تحقق این موضوع مطالعات آن انجام و طرح آن برای اجر به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال‌شده است.

وی در خصوص لایروبی حوضچه بندر دیر نیز افزود: لایروبی حوضچه بندر دیر مراحل آخر خود را سپری می کند و روبه اتمام است.

عبدالکریم گرا وند؛ استاندار بوشهر نیز گفت: باید از همه ظرفیت‌‌ها برای حل مشکلات بنادر بوشهر استفاده کرد تا شاهد رونق بیش از پیش این بنادر باشیم.

وی با اشاره به لایروبی اسکله مجتمع بندری نگین تصریح کرد: با لایروبی این اسکله امکان پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فاز اول فراهم می‌شود. پس از تکمیل عملیات لایروبی در فاز بعد امکان پذیرش و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

گرا وند با اشاره به آغاز توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین افزود: تکمیل زیربناهای این مجتمع بندری نقشی مهم در رونق اقتصادی و توسعه تجارت دریایی استان دارد.

بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال پیش‌بینی‌شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.