| کد خبر: 167341 |

◄ فقط 85 سازه دریایی در هرمزگان مجوز دارند

تعداد سازه های دریایی مجاز در هرمزگان به ۸۵ فقره رسید.

تین نیوز

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور مجوز برای ساخت ۸۵ سازه دریایی و ساحلی در این استان در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از طریق مراجع ذی‌صلاح جلوگیری می‌شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، عباس کمالی در این رابطه افزود: براساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه این سازمان مصوب سال ۱۳۴۸ و تبصره الحاقی مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی متولی صدور مجوز تأسیس و ساخت اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات دریایی است.

وی افزود: طبق قانون، این سازمان موظف است از ساخت‌وساز و بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز و یا خارج از مجوز از طریق مراجع ذی‌صلاح جلوگیری کند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از آمادگی این اداره‌کل برای اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران جهت ساخت‌وسازهای دریایی خبر داد.

کمالی با اشاره به روند اخذ مجوز به‌منظور تأسیس و ساخت سازه‌های دریایی و ساحلی از کمیته صدور مجوز سازه و تأسیسات ساحلی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پس از ارائه درخواست کتبی به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، متقاضیان باید از طریق ورود به سامانه جامع مدیریت و نظارت برسازه‌ها و تأسیسات دریایی سازمان بنادر به آدرس الکترونیکی SM.PMO.ir اقدام به ثبت‌نام و بارگذاری اسناد و مدارک لازم کنند.

وی افزود: پس از بررسی و تأیید پرونده، کمیته صدور مجوز سازه‌ها و تأسیسات ساحلی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و پس از تائید نهایی، مجوز صادر می‌شود.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بابیان اینکه تاکنون ۸۵ طرح در استان هرمزگان از طریق مراجعه به این سامانه شناسنامه‌دار و موفق به اخذ مجوز شده‌اند، گفت: این مجوزها شامل انواع مجوز موافقت اولیه، ساخت و بهره‌برداری است.

کمالی همچنین یادآور شد: موارد صنعتی، تجاری، مسافری، نفتی، صیادی و چندمنظوره ازجمله کاربری‌های سازه‌ها در بخش ساخت‌وسازهای ساحلی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.