| کد خبر: 16726 |

حمایت ۹۰۰ میلیارد ریالی سازمان بنادر از ساخت ۳۰ شناور پیشرفته مسافری

تین نیوز | عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان ارزش کل تسهیلات پیش بینی شده برای ساخت 30 شناور جدید مسافری را بالغ بر 900 ریال اعلام کرد و گفت: عمده این تسهیلات با مشارکت بانک توسعه تعاون کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی علی جهاندیده در مراسم بهره برداری از دو فروند شناور جدید مسافری کلاس کاتاماران موسوم به "آذرخش" در جزیره قشم، ضمن تأکید بر ظرفیت ها و توانمندی های کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه دریامحور اظهار کرد: ایران یک کشور دریایی است و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور وظیفه خود می داند که در راستای ایجاد زیرساخت های مسافری ظرفیت سازی کند.
 
وی ادامه داد: ایران از پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است که باید وجب به وجب آن به نفع مردم و ساحل نشینان آباد شود؛ این به موضوع مهم بدان معناست که در تمامی این سواحل فرصت های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.
 
جهاندیده اضافه کرد: تاکنون برای ساخت 30 فروند شناور مسافری در داخل کشور اقدامات وسیعی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه تاکنون 20 فروند شناور با ظرفیت دو هزار و 500 صندلی در اختیار بهره برداران قرار گرفته و مردم نیز برای تجربه سفرهای ایمن دریایی از این امکانات بهره مند می شوند.
 
وی اضافه کرد: 10 فروند شناور باقیمانده نیز در آینده پس از تکمیل مراحل ساخت به آب اندازی شده و تحویل برداران تحویل خواهد شد.
 
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ما بهره گیری حداکثری مردم از دریا را جزو حق اساسی آنان می دانیم و بر همین اساس، با فراهم کردن شرایطی مناسب برای حمایت از سازندگان و بهره برداران شناورهای مسافری استاندارد، در تلاش هستیم تا ضریب ایمنی را در سفرهای دریایی شمال و جنوب کشور را افزایش دهیم.
 
به گفته جهاندیده، این سازمان به متقاضیان خرید شناورهای مسافری و گردشگری از محل منابع داخلی خود تسهیلات بسیار مناسب با سود صفر درصد اعطاء می کند.
 
وی هدف از نوسازی و اضافه کردن شناورهای جدید به ناوگان مسافری دریایی کشور را ارتقای ایمنی، افزایش سرعت ترددها و فراهم کردن شرایط لازم برای تأمین رفاه مردم در خصوص تجربه سفرهای دریایی لذتبخش دانست.
 
جهاندیده ارزش کل تسهیلات با سود صفر درصدی پیش بینی شده برای ساخت 30 شناور جدید مسافری را بالغ بر 900 ریال اعلام کرد و گفت: عمده این تسهیلات با مشارکت بانک توسعه تعاون کشور در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان قرار گرفته است.
 
وی افزود: تاکنون حدود 500 میلیارد ریال از اینگونه تسهیلات به نفع بهره برداران تخصیص یافته است.
 
یادآور می شود، در مراسم بهره برداری از دو فروند شناور جدید مسافری در جزیره قشم، "دکتر علی جهاندیده" عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور، مدیرعامل شرکت سازنده این شناورها (مدکندالو) و  جمعی از مسئولین و مدیران حوزه دریایی و بندری حضور داشتند.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.