| کد خبر: 166804 |

دقایقی پیش انجام شد:

◄ امضای قرارداد ترمینال تمام‌مکانیزه مواد معدنی در سازمان بنادر

قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار دقایقی پیش به امضا رسید.

تین نیوز

قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار امضاء شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار  دقایقی پیش به امضای مدیرکل بندر چابهار و مدیرعامل گروه توسعه تجارت زندگی رسید.

این مراسم با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهدی کرباسیان؛ مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در حال برگزاری است.

بهره‌برداری از پایانه بندر چابهار توسط شرکت هندی از اواسط تیر ماه امسال

در این مراسم حمید راستاد مدیرعامل سازمان بنادر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های توسعه دریامحور در سواحل مکران،‌ آذرماه سال قبل فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بهره‌برداری شد و ظرفیت از 2.5 میلیون تن در این بندر به 8 میلیون تن رسید. 

وی ادامه داد: بندر شهید بهشتی چابهار باید به سمت بنادر نسل سوم سوق یابد، یعنی صرفاً بندری برای تخلیه و بارگیری نباشد، بلکه لجستیک، تولید و ارزش افزوده در آن داشته باشد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر چابهار پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری هندی‌ها را داریم، شرکت IPGL هندوستان سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری برای تامین تجهیزات بندری و بهره‌برداری تحت قراردادهای BOT به مدت 10 سال خواهد داشت. 

وی افزود: براساس توافق با IPGL بهره‌برداری موقت از پایانه بندر چابهار تا اواسط تیر ماه توسط این شرکت هندی انجام می‌شود. 

راستاد اضافه کرد: 400 هکتار اراضی در پس کرانه بندر شهید بهشتی چابهار تملک کرده‌ایم تا چابهار حلقه مهم اقتصادی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای میانه و افغانستان باشد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تا پایان فاز چهارم بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن در سال می‌رسد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.