| کد خبر: 166697 |

◄ بالاترین تخفیف صادرات و ترانزیت در سواحل مکران

سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۷ اقدام به اصلاح تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری کرد.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۷ اقدام به اصلاح تعرفه‌های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری کرد، گفت: با اصلاح تعرفه‌های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری در بندر شهید بهشتی چابهار اکنون این بندر به ارزانترین بندر در کل منطقه خلیج‌فارس و دریای‌عمان تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  محمدعلی حسن‌زاده درباره کاهش تعرفه‌های بندری افزود: سازمان بنادر برای کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین‌المللی در بندر شهید بهشتی چابهار ۹۰ درصد تخفیف THC  (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه در نظر گرفته است و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم ۷۰ درصد و برای ۶ ماه بعد ۳۰ درصد است و چنانچه حمل بار از سوی لاینرهای بین المللی تداوم پیدا کند، سازمان بنادر و دریانوردی در سال دوم به کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی ۳۰ درصد تخفیف در سال دوم هم ادامه پیدا می کند و این تخفیف ها، علاوه بر تخفیفات در حقوق و عوارض بندری است.

رونق اقتصاد ملی؛ هدف اصلی سازمان بنادر

وی گفت: هرچند سازمان بنادر، سازمانی درآمد – هزینه ای است ولی رویکرد ما در هدف و نگاه اصلی ما رشد و ارتقای اقتصاد ملی است که این امر در نحوه اصلاح تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری کاملا مشهود است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر بیشترین تخفیفات را برای بخش صادرات و ترانزیت به ویژه در سواحل مکران در نظر گرفته است و با تدوین و تصویب بسته تشویقی فعالیت و سرمایه گذاری در بندر چابهار، آن را به ارزان‌ترین بندر منطقه تبدیل کرده است.

وی اذعان داشت: در طول فعالیت چند دهه سازمان بنادر و دریانوردی سابقه نداشته است که به این اندازه برای بندر چابهار تخفیف در نظر گرفته باشد و به منظور رونق اقتصادی؛ از درآمدهای خود نیز به صورت قابل توجهی بکاهد.

 شرط فعالیت اپراتورهای خارجی در طرح توسعه بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان  اینکه اپراتورهای جهانی در بنادر اکثر کشورهای منطقه، مشغول به فعالیت هستند، گفت: این سازمان سال گذشته به منظور استفاده از دانش و تجربه اپراتورهای بین المللی و افزایش تعاملات راهبردی، به عنوان گام نخست؛ قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال با هندی‌ها در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد کرد.

وی افزود: بکارگیری اپراتورهای خارجی در سایر بنادر کشور به منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات بندری در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است یک اپراتورخارجی به همراه شریک ایرانی به منظور دسترسی ایران به بازارها و تعاملات بین المللی در سرمایه گذاری و راهبردی ترمینال کانتینری بندر امام فعالیت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.