| کد خبر: 166520 |

◄ تصمیم «مرسک» تأثیری بر عملکرد بنادر ایران ندارد

مرسک از گذشته تاکنون چندان در ایران فعال نبود و بودن یا نبودن لاینر مرسک، تأثیر چندانی در عملکرد بنادر ایران ندارد. هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: مرسک تقریباً کمترین فعالیت را در بنادر ایران داشت و بخش عمده فعالیت بنادر ایران و جابه‌جایی کالاها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

تین نیوز

مرسک از گذشته تاکنون چندان در ایران فعال نبود و بودن یا نبودن لاینر مرسک، تأثیر چندانی در عملکرد بنادر ایران ندارد.

هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: مرسک تقریباً کمترین فعالیت را در بنادر ایران داشت و بخش عمده فعالیت بنادر ایران و جابه‌جایی کالاها توسط کشتیرانی انجام می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در همین چند ماه گذشته فعالیت مرسک در بنادر ایران در حداقل ممکن بود، بنابراین آمدن یا نیامدن مرسک تأثیر معناداری بر بنادر ایران نخواهد داشت.

او ادامه داد: در دوران تحریم‌های ظالمانه قبلی هم که مرسک بلافاصله بنادر ایران را ترک کرد و در ایران حضور نداشت، هیچ مشکلی برای ما رخ نداد.

حق‌شناس اظهار داشت: پس از برجام، 21 خط کشتیرانی به بنادر ایران بازگشتند که این علاوه بر خطوط کشتیرانی قبلی بود که در بنادر ما فعال بودند.‌

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برخی خطوط کشتیرانی در جهان «لاینر» هستند، یعنی طبق جدول برنامه‌ریزی وارد بنادر مختلف دنیا می‌شوند که ازجمله آن‌ها‌ مرسک است،‌ اگر مرسک نباشد، بقیه خطوط کشتیرانی هستند که بار ایران را حمل کنند ضمن اینکه بخش عمده بار ایران چه قبل از تحریم‌های ظالمانه چه در دوران تحریم و چه در زمان فعلی، همواره توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می‌شود.

به گفته حق‌شناس کشورهای اروپایی مایل به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت‌های آن‌ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، حق‌شناس می‌گوید: درحال‌حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به‌صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.

مرسک بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی جهان است که در دوران پسابرجام به بنادر ایران مخصوصاً بندر شهید رجایی تردد داشت. این شرکت حتی در دوران پسابرجام بیشتر به بنادر کشورهای جنوب خلیج‌فارس تردد داشت و کمتر اتفاق می‌افتاد که به بنادر ایران وارد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.