| کد خبر: 166436 |

◄ اولویت قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر با بخش خصوصی

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت بازاریابی در بنادر کشور با هدف یافتن سرمایه‌گذاران توانمند و متخصص که بتوانند طبق تعهدات خود عمل کنند، ضروری است.

تین نیوز

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت بازاریابی در بنادر کشور با هدف یافتن سرمایه‌گذاران توانمند و متخصص که بتوانند طبق تعهدات خود عمل کنند، ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مشترک با مدیران بنادر خوزستان در بندر امام‌خمینی (ره) افزود: برای آنکه بنادر کشور فعال‌تر از گذشته شوند و روند جذب کشتی‌های عبوری با هدف ارایه خدمات افزایش پیدا کند، باید موضوع بازاریابی را تقویت کرد تا سرمایه‌گذاران توانمند و متخصص جذب شوند.

تامین نیازهای تجهیزاتی سایر بنادر با انتقال تجهیزات

 وی افزود:بهره‌گیری بهینه از تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور با بررسی نحوه کارآمدی و کاربری تجهیزات و انتقال و جابجایی آنها به بنادر دیگر  باید در دستور کار قرار گیرد تا نیازهای تجهیزاتی سایر بنادر تأمین شود.

راستاد در این نشست با اشاره به مشکلات برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه انبارداری و پرداخت اجاره انبارها، تصریح کرد: همکاری در تقسیط اجاره‌بها و تسهیل فعالیت بخش خصوصی یکی از موضوعات مهمی است که در بنادر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین نیاز بنادر در حوزه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری اولویت را باید به قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع غیر دولتی اختصاص داد.

لزوم تقویت بازاریابی در بنادر کشور

 معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص چالش‌ها و مشکلات سرمایه گذاران با توجه به کاهش میزان تخلیه و بارگیری کالا و درآمدهای پیش بینی شده، اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای سرمایه گذاران، تعدیل و تغییر مفاد قرارداد و تعهدات می تواند بسیار اثرگذار باشد.

تنظیم قراردادهای سرمایه گذاری متناسب با نیازهای بنادر

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خطاب به مدیران بنادر استان خوزستان تاکید کرد: برای حضور سرمایه گذاران در پایانه های اختصاصی کالا با هدف توسعه و تجهیز آنها، بایستی تعهداتی در متن قراردادهای سرمایه گذاری متناسب با نیاز و توانایی مجموعه ها به صورت روشن و به دور از پیچیدگی تنظیم شود.

حل چالش‌های انبارداری در بنادر کشور

 وی در مورد تعیین تکلیف کالاهای مهلت گذشته در انبار بنادر، گفت: کالاهای مهلت گذشته انبار بنادر را اشغال کرده اند و مشکلات متعددی را هم برای درآمدزایی انبارداران بخش خصوصی ایجاد کرده اند. با پیگیری در سطح وزارتخانه و مدیران ستادی باید این مشکل حل شود تا در انبارداری با چالش مواجه نباشیم.

در این نشست، معاون وزیر راه و شهرسازی با توسعه تجهیزات پایانه کالاهای مواد معدنی با هدف افزایش بهره وری کالا و پیشگیری از آلودگی زیست محیطی در بندرامام خمینی(ره)، موافقت کرد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با اختصاص خط اعتباری برای خطوط کشتیرانی فعال و خوشنام برای پرداخت هزینه ها و تعهدات با هدف تسهیل فعالیت صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بنادر و تعامل بیشتر با آنان موافق است.

تسریع در روند خارج سازی ۷ شناور مغروقه

راستاد اظهار داشت: روند خارج سازی ۷ فروند شناور مغروقه در آبراه خورموسی با اتخاذ راهکارهای مناسب باید با سرعت عملیاتی شود. همچنین طی یک پروژه جدید، برداشت رسوب انباشته در آبراه خورموسی با هدف تسهیل تردد شناورها در این آبراه استراتژیک با اختصاص اعتبارات لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی، باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: تأمین سرمایه برای توسعه زیرساخت های اراضی ۶۰۰  هکتاری پس از دریافت مجوزهای محیط زیست در دستور کار مدیران ستاد سازمان بنادر قرار گرفت. پیش از جانمایی هر طرح توسعه ای بنادر باید وضعیت دسترسی و ارتباط آن با بخش های عملیاتی بررسی شود تا در آینده  این طرح ها با مشکلی روبرو نشوند.

رفع گره ترافیکی در بندر امام خمینی(ره)

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طرح جابجایی پایانه حمل و نقل جاده ای که در میانه مسیر بزرگراه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به نقطه ای دیگر به منظور تسهیل در تردد های جاده ای و کاهش خطر تصادفات و رفع گره  ترافیکی، با بهره گیری از اعتبارات سازمان  بنادر و تملک محل فعلی، باید مورد پیگیری قرارگیرد.

وی تاکید کرد: تامین خودروهای سنگین جدید جایگزین خودروهای فرسوده، تامین هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات در سازمان بنادر و دریانوردی بررسی خواهد شد.

در این نشست عادل دریس؛ مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان عملکرد‌، دستاوردها و مسائل جاری مجتمع بندری امام خمینی(ره) و دیگر بنادر خوزستان را تشریح کرد.

در جریان  این نشست پس از بحث و بررسی مشکلات و چالش های حوزه  عملیات ، تعمیر و نگهداری  تجهیزات،  پیشنهاد طرح و اتخاذ مصوبه های جهت تصویب نهایی در هیات سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد.پیشنهاد این مصوبه ها با هدف تسهیل و تسریع در  روند ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان و افزایش  بهره وری عملیاتی و ایجاد ارزش افزوده است.

بررسی ظرفیت ها و امکانات موجود در  زمینه تخلیه و بارگیری غلات و دیگر اقلام کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام و ایجاد تغییرات کاربری و عملیاتی  با هدف افزایش بهره وری عملیاتی و استفاده  بهینه از ظرفیت های عملیاتی از محورهایی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گقتنی است، مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای حضور در نشست مشترک با مدیران بنادر خوزستان، بررسی مشکلات این بنادر و بازدید از روند پروژه های در دست اجرا امروز  وارد بندر امام خمینی (ره) شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.