| کد خبر: 166324 |

◄ تصویب کلیات شرح خدمات موج شکن ها

پنجمین نشست کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی برگزارشد.

تین نیوز

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقای امور دریایی یکی از محوری‌ترین اهداف کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله‌یار  افزود: ارتقای امور دریایی هدف محوری کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی است. تجربه نشان داد که هرچه مشارکت متخصصان دریایی در فعالیت‌های بندری بیشتر شود، اجرا پروژه‌ها با کمترین مشکل مواجه خواهد شد و افزون بر آن، استفاده از دستورالعمل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 وی، کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی را یک کارگروه ملی و با اهداف توسعه‌ای در سطح کشور دانست و افزود: نگاه علمی و سنجش‌های فنی و اجرایی که در این کارگروه به مسائل دریایی می‌شود، می‌تواند مبنای کار قرار گیرد و علاوه بر هم‌افزایی در کشور، سبب افزایش روند توسعه دریا محور نیز خواهد شد.

براساس این گزارش، ۵ دستور کار شامل «گزارش اقدامات کمیته تخصصی اجرایی»، «گزارش کمیته تخصصی فنی »،« اولویت‌بندی پیشنهادی کمیته تخصصی فنی در خصوص تحقیق ۱۱ جلد دستورالعمل طراحی سازه‌های ساحلی » ،« شرح خدمات تیپ موج‌شکن‌ها» و« تهیه و تدوین دستورالعمل اندازه‌گیری مشخصه‌های دریایی »، در کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی به بحث و بررسی گذاشته شد.

بنابر اعلام دبیرخانه این کارگروه، مقرر شد که کمیته تخصصی اجرایی در نیمه دوم سال ۹۷ نسبت به «ارائه فهرست‌بهای کار دریایی » جهت طرح در کارگروه اقدام کند.

در مصوبه دیگر توسط کمیته تخصصی فنی، تصویب شد که در خصوص نوع ۱ و یا نوع ۲ بودن ۱۱ جلد دستورالعمل طراحی سازه‌های ساحلی، پیشنهادهای ارائه‌شده به کارگروه ارجاع شود.

همچنین براساس اعلام این دبیرخانه، کلیات شرح خدمات موج‌شکن‌ها به تصویب اعضای کارگروه رسید و مقرر شد نسخه نهایی بر روی وب‌سایت قرار گیرد تا نظرات اعضا حداکثر تا یک ماه ارسال شود. پس از اعمال و تائید در کمیته تخصصی فنی، جهت فرایند ابلاغ در اختیار سازمان برنامه‌وبودجه قرار گیرد.

کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی، پس از بررسی دستورالعمل اندازه‌گیری مشخصه‌های دریایی، با تغییر نام آن به راهنمای نوع سوم، با تائید کلیه اعضا موافقت کرد.

همچنین بنا بر پیشنهاد معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر، جلسات این کارگروه به‌صورت فصلی و ۴ مرتبه در سال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.