| کد خبر: 165804 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

◄ ساخت بزرگ‌ترین پایانه تمام‌مکانیزه موادمعدنی کشور در چابهار

زرگ‌ترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر چابهار راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگ‌ترین پایانه تمام‌مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر چابهار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: زیرساخت‌های ایجادشده در بندر چابهار هم‌راستا با پیشرفت‌ها و تکنولوژی های دریایی است و با چشم‌انداز توسعه اقتصاد دریا محور جهت بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های سواحل مکران در ارتقاء شاخص‌های تجارت دریایی کشور اجرا و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی افزود: ازآنجایی‌که حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای و ریلی در حوزه صادرات، ترانزیت و ترانشیپ از مبدا و مقصد بنادر کشور سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود لذا توسعه و تجهیز بندر چابهار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با زیرساخت‌های بندری ایجادشده در بندر چابهار در حال حاضر امکان پهلوگیری انواع کشتی‌های فله، کانتینر، جنرال کارگو تا آبخور ۱۶ متر فراهم‌شده که می‌تواند رقابت‌پذیری کالایی در حوزه‌های صادرات، ترانزیت و ترانشیپ را برای کشور مهیا کند.

وی ادامه داد: با تامین و بهره‌گیری از تجهیزات جدید و استراتژیک از سال گذشته، حالا بندر چابهار به یکی از بنادر نسل جدید در حوزه تخلیه و بارگیری تبدیل‌شده به گونه ای که عملیات مذکور با نرم قابل قبولی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور در حال انجام است.

آقایی خاطرنشان کرد: از طرفی ارائه بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری جهت ترغیب سرمایه‌گذاران، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی باهدف استفاده از قابلیت‌های موجود در آغاز بهره‌برداری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی تصویب و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با اعمال و اجرایی کردن تخفیفات موجود از قبیل تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری به کشتی‌های لاینر تا مرز ۹۰ درصد و تخفیف اجاره ثابت زمین در طرح‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرعت، سهولت و کاهش هزینه‌های ترانزیت، صادرات و واردات کالا در بندر چابهار بیش از پیش محقق می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.