| کد خبر: 165732 |

◄ تعرفه‌های بنادر ایران کاهش یافت

براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، تعرفه‌های جدید که از چند هفته قبل بازنگری در آن‌ها به پایان رسیده و در بسیاری از حوزه‌ها به کاهش قیمت برای صادرکننده یا واردکنندگان می‌انجامد، از روز گذشته در بنادر ایران رسماً وارد فاز اجرایی شده‌اند.

تین نیوز

براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، تعرفه‌های جدید خدمات بندری که از چند هفته قبل بازنگری در آن‌ها به پایان رسیده و در بسیاری از حوزه‌ها به کاهش قیمت برای صادرکننده یا واردکنندگان می‌انجامد، از روز گذشته در بنادر ایران رسماً وارد فاز اجرایی شده‌اند.

بر این اساس در رویکرد جدید تسریع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شفاف‌سازی تعرفه‌ها و کاهش هزینه کالاهای وارداتی یا صادراتی اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌هایی هستند که در اجرای تعرفه‌های جدید مدنظر سازمان بنادر قرار دارند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های تعرفه‌های جدید افزایش توان تجاری و ترانزیتی دریاهای ایران است.

هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت اجرای این مصوبات جدید گفت: سازمان بنادر به دنبال آن است که هدف‌گذاری‌های سال‌های گذشته برای افزایش توان تجاری بنادر ایران را به فاز اجرا برساند. ازاین‌رو امیدواریم که اجرایی شدن تعرفه‌های جدید مزیت نسبی آب‌های ایران را گسترش دهد.

به گفته وی بنادر چابهار و شهید رجایی در جنوب به‌عنوان دو هدف کلان توسعه‌ای در بنادر ایران به سیاست‌های تشویقی قابل‌توجهی دریافت کرده‌اند و این سازمان امیدوار است که در آینده نزدیک بهبود تعرفه‌ها به تبدیل‌شدن بندر رجایی به هاب ترانزیتی منطقه کمک کند.

به گزارش ایسنا، براساس اظهارات راستاد، توقف کشتی‌ها در اسکله‌های جنوبی ایران حدود ۱۰.۵ درصد و عملیات تخلیه و بارگیری برای کشتی‌های صادراتی یا آن‌ها که ترانزیت خود را از بنادر ایران انجام می‌دهند، ۳۰ درصد خواهد بود. همچنین در حوزه‌هایی مانند ارائه خدمات بندری در ساعات غیر اداری هزینه انبارداری و ورود کشتی‌های رورو یا غیر کانتینری نیز ایران تخفیف‌هایی برای کشورها یا شرکت‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل دریایی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.