| کد خبر: 165580 |

◄ تخفیف ۸۰ درصدی عوارض دریایی بندر چابهار

در بندر چابهار تا سقف ۸۰ درصد تخفیف عوارض و خدمات دریایی در نظر گرفته می‌شود.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:در بندر چابهار تا سقف ۸۰ درصد تخفیف عوارض و خدمات دریایی در نظر گرفته می‌شود و برای کالا‌های غیر ترانزیتی نیز که بیش از ۷۵ هزار تن حجم دارند، مشوق‌هایی را در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی این سازمان  تصریح کرد: با توجه به اهداف کلان کشور در توسعه بنادر اقتصادی و رشد سهم دریا در اقتصاد ایران سازمان بنادر در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌هایی کرده که امیدواریم در سال جاری بخشی از نتایج آن عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها توسعه فعالیت بنادر خاص کشور است، بیان کرد: در این حوزه بندر چابهار برای ما اهمیت قابل‌توجهی خواهد داشت. ما تلاش می‌کنیم با ارائه تخفیف‌هایی شرایط را برای جذب لاینر‌های بین‌المللی فراهم کنیم. در این بندر تا سقف ۸۰ درصد تخفیف عوارض و خدمات دریایی در نظر گرفته می‌شود و برای کالا‌های غیر ترانزیتی نیز که بیش از ۷۵ هزار تن حجم دارند، مشوق‌هایی را در نظر گرفته می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به تلاش ایران برای رشد آمار ترانزیت دریایی گفت: در این حوزه بندر شهید رجایی برای ما بیشترین اهمیت را دارد. سازمان بنادر تلاش می‌کند که این بندر به‌عنوان هاب دریایی منطقه شناخته شود و ازاین‌رو برای کشتی‌های ترانزیتی در بندر شهید رجایی مشوق‌هایی اجرایی خواهند شد.

پیش از این مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد گفته بود: تعرفه‌های جدید بندری با اعمال تخفیفات از نیمه ماه جاری در راستای ایجاد رقابت‌پذیری بنادر اجرا خواهد شد.

او همچنین افزوده بود: بالاترین میزان تخفیف که 80 درصد است به خطوط لاینری که به بندر چابهار با انعقاد تفاهم‌نامه و به طور منظم تردد داشته باشند تعلق می‌گیرد و حداقل میزان تخفیف‌ها نیز ۳۰ درصد است که به خطوط کشتی‌رانی و صاحبان بار اعطا خواهد شد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.