| کد خبر: 165414 |

◄ بسته تشویقی سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندرشهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷+ جدول

با هدف رونق بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۱۳۹۷، بسته تشویقی به صورت تعرفه ای و غیرتعرفه‌ای در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

تین نیوز

با هدف رونق بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۱۳۹۷، بسته تشویقی به صورت تعرفه ای و غیرتعرفه‌ای در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی امور بندری و دریایی کشور، بر اساس وظایف ذاتی خود، با استناد به قانون «تسریع در  امر تخلیه و  بارگیری کشتی‌ها در بنادر کشور»مصوب ۱۳۹۵,۳.۴ مجلس شورای اسلامی و اصلاح قانون مذکور در تاریخ ۱۳۹۶.۱۱.۲۸ و سایر  قوانین بالا دستی در راستای کمک به تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی، همچنین افزایش رقابت پذیری خدمات بندری و دریایی در منطقه و جهان، ارتقاء توان صادر کنندگان و کاهش هزینه تمام شده کالاهای وارداتی، در سال ۱۳۹۷ مبادرت به بازنگری و بهسازی سطح تعرفه‌های بندری و دریایی کرده است.

در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر شهید بهشتی چابهار بسته تشویقی به صورت تعرفه ای و غیر تعرفه ای در نظر گرفته شده است تا شاهد رونق اقتصادی این بندر در سال ۱۳۹۷ باشیم.

تغییرات تعرفه‌ای برای رونق اقتصادی بندر چابهار

با هدف رونق بندر شهید بهشتی چابهار ارائه بسته تشویقی در صورت انعقاد تفاهم نامه توسط خطوط کشتیرانی در دستور کار قرار گرفته است که شامل تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه توقف کنار اسکله تا سقف ۸۰ درصد، تخفیف در هزینه های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی تا سقف ۶۰ درصد، تخفیف در هزینه THC تا سقف ۹۰ درصد و تخفیف در انبارداری کانتینر خال تا سقف ۷۵ درصد است.

ردیف

شرح تغییرات برای رونق اقتصادی منطقه چابهار

۱

تخفیف در حقوق ، عوارض و هزینه توقف کنار اسکله

تا سقف ۸۰ درصد

۲

تخفیف در هزینه های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی

تا سقف ۶۰ درصد

۳

تخفیف در هزینه THC

تا سقف ۹۰ درصد

۴

تخفیف در انبارداری کانتینر خالی

تا سقف ۷۵ درصدمو

مشوق‌های غیرتعرفه‌ای در بندر شهیدبهشتی چابهار               

تخصیص تسهیلات ویژه از محل صندوق وجوه اداره شده به بخش های غیر دولتی جهت ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو، بارانداز از جمله مشوق های غیرتعرفه ای لحاظ شده در بندر چابهار است.

همچنین تخصیص تسهیلات ویژه از محل صندوق وجوه اداره شده برای خرید و تامین شناورهای حمل مسافر و خودرو، عدم اعمال رشد اجاره بهای ثابت قرار داد اجاره اراضی به مدت ۵ سال و اعمال نرخ بازگشت داخلی ۳۰ درصد برای قرار دادهای سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در مدل های مالی از دیگر مشوق های غیر تعرفه ای در نظر گرفته شده در این بندر است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.