| کد خبر: 165034 |

◄ بازدید هیأت چینی از بندر بوشهر

با توجه به شرایط مناسب بندر بوشهر برای جذب سرمایه‌های خارجی، دومین هیأت اقتصادی کشور چین از تأسیسات بندر بوشهر و طرح توسعه آن در مجتمع بندری جزیره نگین بازدید کرد.

تین نیوز

با توجه به شرایط مناسب بندر بوشهر برای جذب سرمایه‌های خارجی، دومین هیأت اقتصادی کشور چین از تأسیسات بندر بوشهر و طرح توسعه آن در مجتمع بندری جزیره نگین بازدید کرد.

نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این هیأت متشکل از مدیرعامل و مدیر بازاریابی و نماینده خطوط کشتیرانی شرکت رانگشانگ کشور چین است.

اسعدی افزود: در این بازدید اطلاعات فنی طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر و دیگر بنادر این استان به هیأت چینی ارائه شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاران این کشور در طرح‌های توسعه‌ای بندرهای استان بوشهر فراهم شود.

او بیان کرد: در این بازدید به هیأت چینی پیشنهاد مشارکت سرمایه‌گذاران چینی با شرکت‌های ایرانی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بندرهای استان بوشهر نیز ارائه شد که مقرر شد پس از بررسی‌های فنی نتیجه این پیشنهاد را اعلام کنند.

اسعدی ادامه داد: پیشنهاد سرمایه‌گذاری به هیأت چینی برای سرمایه‌گذاری در بندرهای استان بوشهر به‌ویژه دیر به‌عنوان یکی از مبادی اصلی صادرات ایران به قطر از دیگر موارد مهم مطرح‌شده در این بازدید بود.

او اظهار کرد: نماینده خطوط کشتیرانی چین نیز در این بازدید به بررسی ظرفیت کشتی‌های قابل تردد در بنادر استان بوشهر پرداخت.

اسعدی یادآور شد: اکنون ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم است و با پایان عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت کشتی‌های قابل تردد به ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین به‌تازگی آغازشده و پیش‌بینی می‌شود با اتمام آن نخستین پایانه کانتینری این مجتمع در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

اسعدی در ارتباط با دستاورد بازدید هیئت‌های خارجی از بندر بوشهر گفت: پس از بازدید هیأت قطری، این دومین بازدید هیأت سرمایه‌گذاری کشور چین از بندر بوشهر در سال جاری بود که بدون شک در تسریع روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای جزیره نگین نقش بسزایی ایفا می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مؤلفه‌های تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) تسهیل گری در امر صادرات تولیدات داخلی است در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای توسعه تجارت دریایی و تسهیل در امر صادرات کالا به کشورهای هدف اهتمام ویژه‌ای ایجادشده است.

اسعدی افزود: دراین‌ارتباط در بازدید هیأت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی طرح‌های توسعه و مؤثر در رونق تجارت دریایی استان بوشهر به‌طور ویژه در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری به آنان پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، او یادآور شد: ازجمله طرح‌های باقابلیت سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر می‌توان به اسکله‌های کانتینری، چندمنظوره، فله، مایع و صنایع باارزش افزوده در مجتمع بندری نگین اشاره کرد.

با توجه به محاصره بندر بوشهر توسط بافت شهری، جزیره مصنوعی نگین برای جبران کسری وسعت پس‌کرانه این بندر ایجاد شد.

این بندر با توجه به شرایط سیاسی منطقه و تحریم اقتصادی قطر توسط همسایگانش، به دلیل فاصله نزدیک با این کشور از موقعیت مناسب برای توسعه صادرات به این کشور موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.