| کد خبر: 164806 |

◄ استقبال از پیشنهادات ایران در اجلاس حفظ محیط‌زیست دریایی

هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط‌زیست دریایی (MEPC۷۲) در لندن مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، برگزار شد.

تین نیوز

هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط‌زیست دریایی (MEPC۷۲) در لندن مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، برگزار شد.

ماندانا منصوریان نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: در جریان برگزاری اجلاس یادشده، سه کارگروه تخصصی اجرای الزامات مدیریت آب توازن کشتی‌ها، تدوین استراتژی کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG)  و اجرای الزامات کاهش آلودگی هوا و کارایی انرژی تشکیل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، منصوریان در مورد نتایج کارگروه‌های یادشده در اجلاس هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط‌زیست دریایی (MEPC۷۲)، تصریح کرد: پیشنهادات هیأت اعزامی ایران در این اجلاس مورد استقبال قرار گرفت و بنا شد بازنگری‌هایی در قوانین موجود  حفاظت دریایی صورت گیرد.

او بابیان اینکه هیأت اعزامی ایران با مشارکت فعال در  کارگروه‌های تخصصی حفظ محیط‌زیست دریایی به دستاوردهای قابل‌توجهی دست‌یافت، متذکر شد: سند پیشنهادی ایران در مورد ثبت کارکرد پمپ‌ها در عملیات تبادل آب توازن کشتی‌ها بااتصال به سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی خودکار، با حمایت مرکز منطقه‌ای میمک و برخی کشورها تائید و به اجلاس بعدی کمیته (MEPC۷۳) ارجاع شد.

منصوریان خاطرنشان کرد: در مبحث آلودگی هوا و کارایی انرژی، با توجه به الزام ضمیمه ششم کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها (مارپل) در مورداستفاده از سوخت کم گوگرد در کشتی‌ها از سال ۲۰۲۰، ایران بیانیه‌ای مبنی بر  به تعویق انداختن  زمان اجرای استفاده از گوگرد نیم درصد به‌منظور فرصت انطباق کشورها با تولید سوخت کم گوگرد توسط پالایشگاه‌ها عنوان کرد.

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: در کارگروه کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG) ایران به اظهارنظر و حمایت از اصلاحات در متن استراتژی ازجمله بررسی تأثیرات اجرا بر روی کشورها به‌خصوص کشورهای درحال‌توسعه پیش از اقدام و ارزیابی تأثیرات موارد مربوط به فاصله جغرافیایی دسترسی به دریا، مقرون‌به‌صرفه بودن و توسعه اجتماعی و اقتصادی پرداخت که مورد موافقت قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه هیأت اعزامی بر مواضع خود مبنی بر عدم توافق با متن استراتژی در بخش تعیین زمان و میزان (درصد) کاهش گاز دی‌اکسید کربن در کشتی‌ها تأکید کرد، اذعان داشت: کمیته MEPC۷۲ با چارچوب متن استراتژی موافقت کرد و مقرر شد در چهارمین کارگروه فنی کاهش گازهای گلخانه‌ای، متن استراتژی موردبازنگری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.