| کد خبر: 164255 |

◄ افزایش ۱۶۳ درصدی حمل‌ونقل مسافر در بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رشد ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی و افزایش چشمگیر ۱۶۳درصدی ترابری مسافران دریایی در جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، با ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش در دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، درمجموع سه میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه به سال پیش از آن، افزایش ۶۸درصدی به ثبت رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری ادامه داد: از این میزان، سه میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲ تن به کالای غیرنفتی با رشد ۷۶ درصدی و ۳۲۴ هزار و ۸۰۵ تن کالای نفتی با رشد ۱۳ درصدی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، بالغ‌بر دو هزار و ۱۵۲ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.

کاهش ۲۰ درصدی واردات غیرنفتی

شهریاری همچنین حجم واردات کالاهای غیرنفتی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ را رقمی بالغ‌بر ۴۳۵ هزار و ۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، یک‌میلیون و ۷۰۳هزار و ۹۶۷ تن کالای غیرنفتی در این بندر، کابوتان شد.

ثبت ترافیک ۱۵۰۰۰تردد دریایی

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۰۹ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۶۹۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۴ هزار و ۱۷ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

روند صعودی استقبال مردم از سفر و گشت دریایی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۶۳ درصدی ترابری مسافر و رشد ۸ درصدی گشت‌های تفریحی دریایی در سال ۹۶ در هم سنجی با سال گذشته آن خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر از طریق شناورهای مسافری و همچنین ۴۹۰ هزار و ۶۸۱ گشت دریایی با استفاده از شناورها و کشتی‌های تفریحی در این جزیره به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.