| کد خبر: 164251 |

◄ خدمت‌رسانی به بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر دریایی در سواحل مازندران

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از اجرای موفق طرح نوروزی سفرهای دریایی در سواحل استان مازندران در ایام نوروز ۱۳۹۷ خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام اجرای موفق طرح نوروزی سفرهای دریایی افزود: استان مازندران به دلیل وجود قابلیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، همه‌ساله در ایام نوروز پذیرای هزاران گردشگر دریایی در سواحل استان است که بر این اساس قبل از شروع تعطیلات نوروزی گروه‌های ویژه‌ای در بندر نوشهر به‌منظور اجرای طرح گشت بازرسی از سواحل و کنترل ایمنی گردشگران دریایی تعیین می‌گردند.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیاکجوری افزود: با آغاز ورود میهمانان نوروزی به استان، اکیپ‌های ویژه بندر نوشهر شامل بازرسان متخصص دریایی به سواحل دریای مازندران (از رامسر تا غرب فرح‌آباد ساری) و ایستگاه‌های تفریحی ساحلی اعزام و به‌طور روزانه اجرای الزامات ایمنی توسط قایقرانان و مسافران را کنترل و پایش نمودند که درمجموع بیش از ۱۲۰۰ نفر- ساعت بازرسی از سواحل توسط کارشناسان دریایی این اداره کل انجام شد.

 کیاکجوری بیان کرد: همچنین به‌طور روزانه شناورهای ناجی اداره‌کل نسبت به انجام گشت‌های جستجو در محدوده ایستگاه‌های تفریحی اطراف بندر نوشهر اقدام نموده که در هنگام گشت در روز هفتم فروردین‌ماه در آب‌های ساحلی محدوده شهرستان چالوس، موفق به نجات دو نفر از گردشگران جت اسکی سوار گردیدند.

 وی ارسال پیام‌های هشدار ایمنی از طریق شبکه‌های مجازی، اهدای پکیج‌ها ایمنی به قایقرانان برتر، جلوگیری از تردد تجهیزات دریایی غیرمجاز و ... را از دیگر اقدامات اداره کل در راستای خدمت‌رسانی به گردشگران دریایی برشمرد.

 معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: اجرای موفق طرح و همکاری مطلوب مسافران و قایقرانان درزمینهٔ رعایت نکات ایمنی و توجه به الزامات دریایی سبب شد تا علیرغم بهره‌مندی بیش از دویست هزار نفر از تجهیزات گردشگری دریایی، خوشبختانه نوروز امسال بدون هیچ‌گونه سانحه‌ای برای گردشگران در سواحل استان به پایان برسد و امیدواریم با پیشرفت روزافزون ایستگاه‌های تفریحی – دریایی و ساخت اسکله‌های ویژه در سال‌های آتی این امر تداوم داشته باشد.

استقبال گسترده گردشگران نوروزی برای بازدید از بنادر استان مازندران

هزاران نفر از شهروندان و گردشگران در ایام نوروز از بنادر نوشهر و فریدون‌کنار بازدید کردند که گردشگران نوروزی ضمن بازدید از موزه دریایی، اسکله‌ها و تجهیزات دریایی و بندری، از نزدیک در جریان روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدون‌کنار قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در راستای آشنایی هرچه بیشتر هم‌وطنان گرامی با صنعت دریانوردی، همانند سال‌های گذشته آمادگی خود را برای میزبانی از شهروندان و گردشگران محترم نوروزی برای بازدید از بنادر تابعه طی روزهای دوم تا دوازدهم فروردین‌ماه اعلام کرد که مورد استقبال گسترده مردم منطقه و گردشگران قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.