| کد خبر: 162482 |

◄ افزایش ۱۱ درصدی جابجایی مسافر در بندر کیش

بندر کیش 11درصد نسبت به سال قبل افزایش جابجایی مسافر داشته است.

تین نیوز

طی ۱۱ ماهه سال جاری ۴۴۵ هزار و ۵۵۲ مسافر دریایی از بندر کیش جابجا شدند که این عدد رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه  سال قبل را نشان می‌دهد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  از آغاز سال جاری تا پایان بهمن‌ماه سال۹۶، درمجموع دو میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۸۵ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش داشته است.

از این میزان، دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۷۸۰ تن به کالای غیرنفتی با رشد ۵۱ درصدی و ۳۰۵ هزار و  ۶۰۵ تن کالای نفتی با افزایش عملیات ۱۵ درصدی اختصاص دارد.

مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی یازده‌ماهه نخست سال جاری  ۱۳ هزار و ۹۰۵ فروند شناور بوده که رشد ۱۹ درصدی  داشته است. از این تعداد، ۶۵۶ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳ هزار و ۲۴۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، بنادر کیش در قسمت شمالی جزیره واقع‌ شده‌اند . بندر اصلی با عنوان بندر تجاری کیش در قسمت شمال شرقی جزیره کیش واقع‌شده است.

مساحت بندر طبق طرح جامع حدود ۱۱۰ هکتار است. طول اسکله‌های بندر تجاری کیش   بیش از ۲هزار متر است. اسکله نفتی به عمق ۵/۸ متر و حوضچه  اول بندر تا عمق ۵/۷ متر امکان پهلوگیری برای شناورها فراهم است.در سال ۱۳۸۷ سازمان منطقه آزاد کیش در راستای اجرای طرح توسعه بندر اقدام به ساخت اسکله ۱۲۰۰۰ تنی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.