| کد خبر: 162410 |

◄ ساخت و نصب ۸ اسکله گردشگری با اعتبار ۵۲ میلیاردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و نصب ۸ اسکله شناور جدید گردشگری و مسافری در این استان با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: دو فروند  اسکله‌ گردشگری در جزیره هنگام و روستای کند‌آلوی جزیره قشم تا پایان هفته جاری بهره‌برداری می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور گفت:هشت اسکله فلزی شناور(پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در مبادی گردشگری شهرستان‌های قشم و سیریک نصب می‌شود.

 وی ادامه داد: تاکنون نصب دو فروند از آن‌ها در جزیره هنگام و روستای ساحلی کندآلوی قشم به پایان رسیده و پایان هفته جاری با حضور مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بهره‌برداری از آن‌ها به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نصب چهار فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع‌شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستاهای ساحلی شیب دراز، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال ۹۶، به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: هفتمین اسکله شناور هم باهدف خدمت‌رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس اوایل سال ۹۷ در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نصب اسکله هشتم نیز تا پایان فصل بهار سال آینده در بندرگاه خور بین‌المللی آذینی شهرستان سیر یک (شرق هرمزگان) به انجام خواهد رسید.

عفیفی پور از طول ۲۰ و عرض ۵ متری پانتون های نصب‌شده در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتری با آبخور ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری به‌عنوان مشخصات هشت اسکله شناور یادشده، نام برد که قادر به پهلوگیری هم‌زمان سه شناور تفریحی و مسافری هستند.

وی طول پل دسترسی این اسکله‌ها(رمپ) را نیز ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر عنوان کرد.

عفیفی پور یادآور شد: بدنه این اسکله‌های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده‌بندی معتبر ایرانی ساخته‌شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان طول و عرض فندانسیون این سازه‌های دریایی را ۳ متر و ارتفاع آن از سطح مد آب را هم ۱۵۰ سانتیمتر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.