| کد خبر: 161951 |

کاهش میزان حوادث بندری به‌رغم افزایش حجم فعالیت در بنادر

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم انواع فعالیت‌ها در بخش‌های خشکی و دریایی بنادر از کاهش میزان وقوع سوانح خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم انواع فعالیت‌ها در بخش‌های خشکی و دریایی بنادر از کاهش میزان وقوع سوانح خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس عضو هیات عامل سازمان بنادر که در همایش"  HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل " در بندر امام‌خمینی (ره) ،  سخن می‌گفت ، بنادر را محل اطمینان و وثوق مردم دانست و تاکید کرد: بخش عمده‌ای از سرمایه‌های مردم در اختیار ما قرار گرفته است و این نکته موجب شده تا حسب تأکیدات متخصصان حوزه ایمنی، به پیشگیری و محدود سازی خطرات ناشی از انواع فعالیت ها اهتمام بیشتری بورزیم .

رعایت الزامات، اصول و استانداردهای ایمنی در بنادر ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر در ادامه با اشاره به گسترش دامنه فعالیت های بنادر و افزایش میزان انواع تجهیزات و ورود و خروج شناورها با مقیاس های بزرگ، که برخی حامل انواع کالاهای خطرناک هستند ، افزود: در مقایسه با افزایش حجم فعالیت های بنادر در حوزه های خشکی و دریایی، میزان وقوع بحران های ناشی از بروز خطرات، کاهش معنا داری پیدا کرده و گویای تلاش مضاعف مدیران و کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی برای رعایت الزامات، اصول و استانداردهای ایمنی است.

بررسی جوانب مختلف سانچی به مثابه یک درس

حق شناس با اشاره به سانحه غم انگیز نفتکش سانچی تصریح کرد: وقوع این سانحه عزم و جدیت ما را برای پیگیری جدی تر اصول و استانداردهای ایمنی در حوزه های ایمنی و آموزشی دو چندان کرده است. این یک روال متعارف در حوزه دریایی جهان است که در پی وقوع هر سانحه ای با بررسی جوانب مختلف آن ، از آن سانحه به مثابه یک درس، برای رعایت الزامات ایمنی دقیق تر استفاده می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.