| کد خبر: 160120 |

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۷ میلیون تن کالا

تخلیه و بارگیری انواع کالا طی ده‌ماهه سال جاری در بندر امام خمینی(ره) از مرز ۳۷ میلیون تن فراتر رفت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا طی ده‌ماهه سال جاری در بندر امام خمینی(ره) از مرز ۳۷ میلیون تن فراتر رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس در اینباره گفت:  با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۳۷ میلیون و ۲۷۴ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی طی بازه‌ی زمانی مذکور در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را  بالغ‌بر ۲۱ میلیون  و ۶۴۸ هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  ۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را  بیش از ۱۵ میلیون و ۶۲۶ هزار تن عنوان نمود که از رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده‌های نفتی در سطح کشور، بیان داشت:با ترانزیت بیش از ۲ میلیون تن انواع فرآورده‌های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد  ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است که این مهم نشان از وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه‌های نفتی  این مجتمع بندری برای پذیرش محموله‌های ترانزیتی فرآورده‌های نفتی از کشور همسایه دارد.

دریس همچنین تثبیت جایگاه بندر امام خمینی(ره) به‌عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال خلیج‌فارس را روندی مستمر  و رو به رشد برشمرد که در اثر فعالیت کشتی‌های کانتینری در این مجتمع بندری حاصل‌شده و از رشد ۱۸ درصدی جابجایی کالاهای کانتینری  به میزان  ۱۰۰۸۹۰ TEU در پایانه کانتینری بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۲۲۴ هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد را رشد نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت و برخورداری از ۴۰ پست اسکله و اتصال به بزرگراه‌ها و راه‌آهن سراسر کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی موردنیاز هم‌وطنان ایفا می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.