| کد خبر: 159665 |

اقتصاد ایران مدیون این دریانوردان قهرمان سانچی است

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت رسیدگی به خانواده های شهدای دریانورد سانچی، خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این سانحه دلخراش شد.

تین نیوز

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت رسیدگی به خانواده های شهدای دریانورد سانچی، خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این سانحه دلخراش شد.

به تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "حسین هاشمی تختی" در مراسم گرامیداشت شهدای دریانورد نفتکش سانچی در مسجد جامع بندرعباس اظهار داشت: انقلاب اسلامی بحران ها و حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است، حوادثی که یا دشمنان تدارک دیده اند یا به صورت طبیعی رخ داده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که نیاز به پول نفت کشورمان داشتیم تا چرخ اقتصاد بچرخد، اتفاقی ناگوار برای یکی از شناورهای نفتکش ملی و سرمایه های انسانی آن در صنعت دریانوردی افتاد.

هاشمی تختی تصریح کرد: دریادلان نفتکش سانچی جان خود را تقدیم انقلاب کردند، اقتصاد ما مدیون این دریانوردان قهرمان است و دولت باید به وضعیت خانواده های آنان رسیدگی کند.

نماینده مردم بندرعباس و رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از پیگیری راستاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر، ربیعی وزیر کار و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در صحنه حاضر شدند، خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این سانحه دلخراش شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته بنادر و صنایع دریایی به عنوان بخشی از کمیسیون عمران مجلس و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشکیل کمیته حقیقت یاب به دنبال یافتن پاسخ پرسش ها در خصوص سانحه دریایی نفتکش سانچی هستند.

هاشمی تختی همچنین تصریح کرد: باید به مردم بگوییم که نهایت تلاش صورت گرفت و همه توان دولت در حد بضاعت هم به کار گرفته شد.

نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت گفت: مجلس با جدیت به این موضوع ورود کرده است و دولت هم در حال انجام پیگیری های حقوقی و فنی است. 

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تمامی اطلاعات کسب شده از جعبه سیاه به مردم اعلام شود، افزود: کمیسیون عمران و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال تحقیق در خصوص ابعاد مختلف این سانحه بزرگ دریایی است و دولت نیز باید تلاش خود را برای حقیقت یابی آن به کار ببندد.

یادآور می شود، مراسم استانی گرامیداشت شهدای دریانورد نفتکش سانچی در مسجد جامع بندرعباس با حضور باشکوه و گسترده مسئولان، اعضای جامعه دریایی و بندری و همچنین اقشار مختلف مردم به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی آیت الله "نعیم آبادی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، دکتر "منصور آرامی" عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، "حسین هاشمی تختی" رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، فرمانده دریابانی استان ،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و معاونین و مدیران این مجموعه، اعضای شورای شهر بندرعباس، مدیران و مسئولان  ارگان های دریایی، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران شرکت های بخش خصوصی و اعضای جامعه دریایی و بندری و شمار چشمگیری از اقشار مختلف مردم ساحل نشین خلیج فارس در مرکز استان هرمزگان برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.