| کد خبر: 159052 |

بیش از هفت هزار مدرک دریانوردی برای دریانوردان خوزستانی صادر گردید

بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مدرک دریانوردی طی نه ماهه سال جاری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای دریانوردان خوزستانی صادر گردید.

تین نیوز

بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مدرک دریانوردی طی نه ماهه سال جاری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای دریانوردان خوزستانی صادر گردید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی توسط این اداره کل و با هدف ارتقاء روزافزون ایمنی دریانوردان، ۷۸۹۶ فقره انواع مدرک دریانوردی شامل گواهی نامه های شایستگی، مهارت، صیادی و شناسنامه دریانوردی برای دریانوردان استان خوزستان صادر گردید.

موسی پور در خصوص نحوه ی صدور این مدارک تصریح کرد: دریانوردان و متقاضیان اشتغال در شناورها، ضمن شرکت و پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب آگاهی های لازم در خصوص دریانوردی، در آزمون های مربوطه شرکت کرده و نائل به دریافت این مــــدارک می شوند که این مدارک،  صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تـــأیید می نماید.

وی در ادامه افزود: طی نه ماهه سال جاری ۳۱۶ نفر از متقاضیان در آزمون های دریانوردی شرکت کرده اند، که این آزمون ها  توسط اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی این اداره کل برگزار گردیده  است.

موسی پور در ادامه خاطر نشان نمود که از این تعداد متقاضی، ۲۰۳ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده اند .

وی، حذف بایگانی فیزیکی و استقرار بایگانی الکترونیک در رابطه با پرونده های دریانوردان، حذف اسناد فیزیکی برای تایید دوره های آموزشی دریانوردی و حذف دوره آموزشی تطبیقی برای سمت های «ملوان عمومی  GT <۵۰۰» ، «افسر دوم چوبی GT <۵۰۰» ، «فرمانده چوبی GT <۵۰۰» و «کاربر موتورهای دریایی KW<۷۵۰» را از جمله تمهیداتی برشمرد که برای تسهیل فرآیند صدور مدارک دریایی و خدمات رسانی هر چه بهتر به دریانوردان خوزستان به همت اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی صورت پذیرفته است.

یادآور می گردد که کشور جمهوری اسلامی ایران به سبب مدیریت موفق سازمان بنادر و دریانوردی و دارا بودن مراکز آموزشی کیفی و معتبر در حوزه آموزشهای دریانوردی، در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی(IMO) قرار داشته و گواهینامه های دریانوردی صادره نیز از اعتبار جهانی برخوردار است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.