| کد خبر: 158402 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

تغییرات گسترده در بندر خرمشهر

ظرفیت مسافر دریایی خوبی در منطقه خرمشهر وجود دارد لذا در صورت وجود متقاضی برای ساخت شناور، سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده با نرخ بهره صفر درصد تسهیلات ارائه می کند و همچنین بندرخرمشهر تمام زیر ساخت ها را برای توسعه گردشگری در اختیار می گذارد.

تین نیوز

ظرفیت مسافر دریایی خوبی در منطقه خرمشهر وجود دارد لذا در صورت وجود متقاضی برای ساخت شناور، سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده با نرخ بهره صفر درصد تسهیلات ارائه می کند و همچنین بندرخرمشهر تمام زیر ساخت ها را برای توسعه گردشگری در اختیار می گذارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان، هادی حق شناس که برای مراسم افتتاح خط کشتیرانی خرمشهر –صحار عمان به بندر خرمشهرسفر کرده بود ،گفت:این خط بر مبنای توسعه صادرات غیرنفتی راه اندازی شده است و از این پس محصولات استان خوزستان بطور مستقیم به بندر صحار عمان منتقل می شود، همچنین بخشی از کانتینرهای حامل کالا متعلق به استان خوزستان از بندرعباس به بندر خرمشهر حمل می شود.  راه اندازی این خط در صورت برنامه ریزی منظم و منسجم می تواند برای توسعه بندرخرمشهر اثرگذار واقع شود.

ساخت ترمینال بی نظیر در بندر خرمشهر

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی جزو اولین سازمان هایی بود که پس از پایان جنگ تحمیلی،بازسازی بندرخرمشهر را آغاز کرد اظهار داشت: تمام اسکله های قدیمی بندر خرمشهر توسط این سازمان بازسازی و نوسازی شده و همچنین در حال حاضر یک ترمینال مجهز و بی نظیر کانتینری نیز در این بندر در حال ساخت است، این اقدامات نشان می دهد که سازمان بنادر توجه ویژه ای به احیای بندرخرمشهر داشته است.  

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص لایروبی اروند رود گفت: برای آغاز لایروبی در این رودخانه مشکلی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد و بعضی از مسائل به طرف عراقی مربوط می شود که در صورت انجام هماهنگی های لازم توسط وزارت امورخارجه، لایروبی در رودخانه اروند آغاز خواهد شد. رودخانه اروند رود به حجم ۳۵ میلیون متر مکعب لایروبی با هزینه ۲۱۰ میلیون یورو نیاز دارد که سازمان بنادر بخشی از این هزینه را از محل منابع خود می تواند تأمین کند اما این امر نیازمند  حمایت دولت است .

تجهیز دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق (C.B.C)مجهز شده است، اظهار داشت: سازمان بنادر تمام الزامات و تکالیف خود را برای راه اندازی این دفتر انجام داده است ولی به همکاری طرف عراقی در این زمینه احتیاج داریم .

حق شناس در خصوص اقدامات سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی  گفت: این سازمان طی ده سال گذشته در زمینه گردشگری دریایی و مسافری تلاش بسیاری از جمله اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده و تشویق بانکها برای ساخت شناورهای مسافری و گردشگری دریایی انجام داده است.هم اکنون در ۷ جزیره خلیج فارس، خط مسافری داخلی و در۱۱ نقطه کشور خط مسافری خارجی فعال است.  

وی  اضافه کرد: در حال حاضر ترمینال بین المللی مسافری خلیج فارس خرمشهر با امکانات و تجهیزات مطلوب با دو خط مسافری عراق و کویت برای توسعه و رونق گردشگری دریایی در منطقه فعال است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.