| کد خبر: 158076 |

◄ بررسی راه‌های توسعه تجارت دریایی ایران با قطر

محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به قطر در نشست دوجانبه هیأت‌های ایرانی و قطری با شرکت وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی قطر شرکت کرد.

تین نیوز

محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به قطر در نشست دوجانبه هیأت‌های ایرانی و قطری با شرکت وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی قطر حضور یافت.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان بنادرودریانوردی، در این نشست که با محوریت تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور برگزار شد، برطرف کردن موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور در خصوص ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل‌ونقل دریایی میان دو کشور و ...  موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این سفر علاوه بر حضور معاون امور بندری و اقتصادی و همکاران وی، تعدادی از مدیران شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی کشتیرانی و مدیران برخی از صنایع تولیدی کشور نیز در هیأت اعزامی حضور داشتند و در خصوص موضوعات موردنظر خود، مذاکراتی را با وزیر  و همکاران قطری وی داشتند.

در این نشست که در فضایی بسیار مثبت و با تأکید بر توسعه مناسبات فی‌مابین برگزار شد، وزیر قطری نیز  با تأکید بر برطرف ساختن مشکلات احتمالی جهت تسهیل تجارت میان دو کشور، به همکاران خود در زیربخش‌های مختلف وزارت نیز، دستور تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست‌های خطوط کشتیرانی، بازرگانان و تجار ایرانی را صادر کرد.

هیأت اعزامی نیز ضمن انجام بازدید عملیاتی از بندر الرویس و مذاکره با مدیران بندر مذکور در خصوص موضوعات مشترک، از نزدیک نیز با ظرفیت‌های عملیاتی  بندر مذکور، نحوه عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای عمدتاً ایرانی، زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آتی این بندر و همچنین بازارچه مرزی احداث‌شده جهت معرفی هرچه بیشتر و فروش محصولات ایرانی آشنا شدند.

با ایجاد تنش بین کشور قطر با کشورهای عربی همسایه حمل‌ونقل و تجارت قطر به خطر افتاده بود که با ایجاد روابط مثبت تجاری و اقتصادی بین ایران و این کشور حاشیه خلیج‌فارس بسیاری از مشکلات به وجود آمده حل شد.

شاید بتوان از این اتفاق به‌عنوان یک فرصت طلایی برای ایران نام برد که در صورت برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در این شرایط کشورمان بسیاری از عقب‌ماندگی‌های زمان تحریم‌های هسته‌ای را جبران کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.