| کد خبر: 158003 |

◄ این بندر سهم ایران در تجارت نفتی دنیا را بالا می‌برد

با اتمام طرح توسعه بندر نفتی خلیج‌فارس سهم ایران در تجارت نفتی دنیا افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت. این طرح که در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در مجتمع بندری شهید رجایی در حال انجام است.

تین نیوز

با اتمام طرح توسعه بندر نفتی خلیج‌فارس سهم ایران در تجارت نفتی دنیا افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت. این طرح که در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در مجتمع بندری شهید رجایی در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: طرح توسعه احداث تأسیسات زیر بنایی بندر که باهدف افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج‌فارس است تا پایان سال جاری بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

طرح احداث تأسیسات زیر بنایی بندر خلیج‌فارس با مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال از نیمه نخست سال جاری آغازشده است. عملیات اجرایی این پروژه دریایی به مساحت ۵۰ هکتار در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه عمرانی در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و احداث تأسیسات عمرانی به‌منظور پشتیبانی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده‌های نفتی توسط شرکت‌های بخش خصوصی، در بخشی از محدوده ۳۳۰ هکتاری بندر خلیج‌فارس اجرایی می‌شود.

به گفته عفیفی‌پور، در مرحله دوم پروژه احداث تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس که قرار است در مدت ۱۸ ماه عملیاتی شود، خیابان‌ها و عبور گاه‌های بندری، پیاده‌رو، فضای سبز و سیستم روشنایی معابر، شبکه آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و جمع‌آوری فاضلاب بندر ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه بندر خلیج‌فارس دارای ۱۲ پست اسکله به طول ۱۲۰۰ متر و ۳۳۰ هکتار وسعت محوطه‌های در حال بهره‌برداری و زمین‌های پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ شرکت بخش خصوصی در این بندر فعالیت دارند که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، تعداد این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

عفیفی پور اضافه کرد: در طرح جامع توسعه بندر خلیج‌فارس، ۱۳۰ هکتار پس‌کرانه جدید پس از احداث تأسیسات زیربنایی به این بندر افزوده‌شده و زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.