| کد خبر: 157920 |

توسط متخصصین ایرانی انجام شد:

◄ تعمیرات اساسی دو دستگاه گنتری‌کرین در بندر شهید رجایی

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تعمیر دو دستگاه گنتری‌کرین در پایانه شماره یک بندر شهید رجایی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

تین نیوز

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تعمیر دو دستگاه گنتری‌کرین در پایانه شماره یک بندر شهید رجایی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا پوررجبی در این رابطه افزود: این پروژه شامل تعویض الکتروموتور هویست، تعمیر اساسی اسپریدر، آسانسور و جک‌های TLS و همچنین سرویس و کالیبراسیون سیستم‌های کنترل و فرمان درایوها به‌منظور بازسازی و احیاء مجدد تجهیزات مستهلک این دو گنتری‌کرین بود که درگذشته کارکرد بالایی داشته‌اند.

وی هدف از انجام تعمیرات اساسی گنتری‌کرین‌ها به‌عنوان تجهیزات استراتژیک بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران را افزایش بهره‌وری و ارتقاء سطح اثربخشی تجهیزات، عنوان کرد.

به گفته پوررجبی، افزایش سطح ایمنی کار با تجهیز و کاهش هزینه‌های مربوطه از دیگر اهدافی است که در پروژه‌های تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک مدنظر معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عمر بالا و کارکرد زیاد تجهیزات فعال در پایانه شماره یک کانتینری بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از توان و دانش فنی مهندسان و متخصصان داخلی به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی در دستور کار قرارگرفته است.

همچنین این مقام مسئول اظهار داشت: پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های عملیاتی و تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری به‌منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فنی و تجهیزاتی موجود در بندر از دیگر اهداف کلان چنین پروژه‌ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء به‌عنوان بهره‌بردار پایانه شماره یک کانتینری با هماهنگی و همکاری کارشناسان و مشاوران فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی پس از بررسی وضعیت تجهیزات و نمایان شدن نیاز مبرم انجام تعمیرات اساسی گنتری‌کرین‌های شماره ۴ و ۵ این پایانه (کلاس پست پاناماکس ساخت شرکت بین‌المللی لیبهر)، قبل از دچار شدن به وضعیت بحرانی خرابی، سوانح و حوادث احتمالی و همچنین خارج از سرویسی طولانی‌مدت تجهیزات، اقدام به تعمیر اساسی این دو جرثقیل کرد.

پوررجبی با اشاره به مزایای اجرای چنین پروژه‌های تعمیراتی اظهار داشت: انجام تعمیرات اساسی این تجهیزات علاوه بر ارتقاء سطح کمی و کیفی عملیات پایانه اول کانتینری این بندر، توانسته است علاوه بر حفظ و نگهداری از دارایی‌های فیزیکی سازمان به‌عنوان سرمایه‌های ملی این مرزوبوم، هزینه‌های گزاف خرید قطعات و تعمیرات در این بخش از تجهیزات را به حداقل برساند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: این پروژه تعمیراتی با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال، هفت ماه و نیم به طول انجامید و شش هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار فنی برای آن صرف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.