| کد خبر: 157739 |

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش افزایش یافت

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی و رونق جابجایی مسافر و گشت های تفریحی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی و رونق جابجایی مسافر و گشت های تفریحی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره بندر و دریانوردی کیش،  احمد شهریاری؛ مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی هشت ماهه سال جاری اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا پایان آبان ماه سال۹۶، در مجموع یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۲۷ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۱۶۱ تن به کالای غیر نفتی و ۲۶۸ هزار و ۶۶ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی هشت ماه اخیر، بالغ بر دو هزار و ۵۹ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۳۱ هزار و ۶۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.همچنین ۹۷۶ هزار و ۳۵۷ تن کالای غیر نفتی در این بندر، کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هشت ماهه نخست سال جاری را ۹ هزار و ۹۶۲ فروند با رشد ۱۸ درصدی ساعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۱۳ فروند شناور بالای هزار تن و ۹ هزار و ۴۴۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۷۴ درصدی جابجایی مسافر و گشت های تفریحی دریایی در هشت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۵۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر از طریق شناورهای مستقر در این بندر ترابری شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.