| کد خبر: 156755 |

راهکاری برای ادامه خط دریایی چابهار -مسقط

مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان گفت: تاسیس کنسولگری عمان در چابهار و تسهیل صدور روادید راهکار ادامه خط دریایی چابهار-مسقط پس از 9ماه از اتمام فعالیت آن است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان گفت: تاسیس کنسولگری عمان در چابهار و تسهیل صدور روادید راهکار ادامه خط دریایی چابهار-مسقط پس از 9ماه از اتمام فعالیت آن است.

به گزارش خبرنگار مانا از چابهار بهروز آقایی با اشاره به اتمام فعالیت خط مسافربری چابهار- مسقط اظهار داشت: این خط دریایی با توجیه اقتصادی قابل قبولی یکسال پیش در چابهار راه‌اندازی شد چراکه بیش از یک سوم جمعیت کشور عمان را بلوچ‌ها تشکیل می‌دهند که باتوجه به روابط و رفت‌ وآمدهای خویشاوندی آن‌ها با بلوچ‌های ایران امکان برقراری یک راه خوب برای دسترسی مردم دو خطه ضروری بود.

وی افزود: تنها کشتی که در این مسیر فعالیت می‌کرد با ظرفیت 207 مسافر و 56 خودرو یکی از بهترین و لوکس‌ترین شناورهای مسافرت دریایی بود که فاصله 160مایلی چابهار-مسقط را با سرعتی معادل 50 نات دریایی و در مدت سه طی می‌کرد که با وجود نرخ پایین وقابل توجیه 400هزارتومانی این سفر دریایی در مقایسه با نرخ بلیط هواپیما قیمت بالای صدور ویزای عمان این سفر دریایی را غیرقابل توجیه‌می‌کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان هرچند فعالیت این خط دریایی از فروردین ماه امسال به دلیل عدم حمایت دستگاه‌های دولتی در پرداخت یارانه و ارائه تسهیلات به اتمام رسیده است اما درصورتی که امکان تاسیس کنسولگری عمان در چابهار فراهم شود ویا با همراهی دستگاه‌ها، صدور ویزای عمان تسریع و تسهیل شود گردشگران و جوامع محلی بسیاری برای رفت و آمد از این خط استفاده می‌کنند.

آقایی خاطرنشان کرد: مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور در محوطه‌ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای 4000 مترمربع با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی به صورت همزمان در بندر شهید کلانتری چابهار و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت‌های دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه تجهیز شده و سازمان بنادر علاوه بر آن که درآمدزایی آن را مدنظر قرار نداده تاکنون برای تداوم فعالیت این ترمینال و تنها خط مسافرت دریایی چابهار- مسقط بیش از یک میلیارد تومان یارانه نیز پرداخت کرده است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.