| کد خبر: 156330 |

در بندر خرمشهر انجام شد:

بازدید مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از بندر اروندکنار

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به همراه معاون دریایی و بندری، رئیس امور دریایی و چند تن از راهنمایان دریایی بندر خرمشهر از ایستگاه راهنمایی بعثت مستقر در بندر اروندکنار بازدید کردند، این در حالیست که وی از آمادگی برای ترانشیپ کالا از بنادر جنوبی ایران به کشور عراق از طریق بندر خرمشهر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به همراه معاون دریایی و بندری، رئیس امور دریایی و چند تن از راهنمایان دریایی بندر خرمشهر از ایستگاه راهنمایی بعثت مستقر در بندر اروندکنار بازدید کردند، این در حالیست که وی از آمادگی برای ترانشیپ کالا از بنادر جنوبی ایران به کشور عراق از طریق بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این بازدید به منظور بررسی مشکلات و موانع موجود و ایجاد تعامل و هماهنگی در زمینه خدمات پهلو دهی و راهنمایی و افزایش ضریب ایمنی شناورهایی که از طریق اروندرود به بنادر خرمشهر، آبادان و اروندکنار وارد می‌شوند، انجام شد.

ایستگاه راهنمایی بعثت به منظور هماهنگی برای انجام عملیات‌های راهنمایی کشتی‌ها در بندر اروندکنار مستقر است.

در ادامه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و هیئت همراه از یادمان شهدای والفجر ۸ در منطقه مرزی ایران و فاو عراق بازدید کردند.

همچنین محسنی درباره آمادگی برای ترانشیپ کالا از بنادر جنوبی ایران به کشور عراق از طریق بندر خرمشهر اظهار کرد: این اداره کل در راستای برنامه ششم توسعه، طرح کلان اقتصاد مقاومتی و تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی خود را برای تقویت روش‌های افزایش ترانشیپ کالا در منطقه از بنادر جنوبی ایران به کشور عراق اعلام می‌دارد.

وی با اشاره به اهمیت بازار بزرگ عراق گفت: در سالیان اخیر فعالان اقتصادی نگاه ویژه‌ای به غرب کشور و بازار پرمصرف کشور عراق داشته‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر پایان کارگروه تروریستی داعش و در پی آن ایجاد ثبات نسبی و برقراری امنیت در منطقه را فرصت مناسبی برای برجسته‌تر شدن جایگاه عراق و اهمیت یافتن بازار صادراتی آن دانست.

محسنی در ادامه افزود: در این شرایط کشور عراق برای بازسازی عقب‌افتادگی‌های گذشته و ویرانی‌های گروهک‌های تکفیری، نیاز به حجم بالایی از کالاهای ساختمانی، فنی و مهندسی دارد.

به گفته وی انتظار می‌رود تجار ایرانی برای حضور در بازار بزرگ عراق بندر خرمشهر را که دارای مزیت‌های مناسبی از جمله ویژگی‌های جغرافیایی و همچنین پتانسیل‌های بخش لجستیک، حمل و نقل، انبارداری و تشریفات گمرکی و ... است، انتخاب کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص مزایای بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر با بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و برخورداری از بستر مناسب در زمینه زیرساخت‌های بندری، صرفه و صلاح اقتصادی و هزینه کمتر حمل و نقل دریایی، به عنوان مناسب‌ترین گزینه در زمینه صادرات، مبادله و ترانزیت کالا به صورت ترانشیپ از کلیه استان‌های ساحلی و بنادر جنوبی به کشور عراق محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.