| کد خبر: 156096 |

◄ ورود لندینگ کرافت کاتاماران «نظامی گنجوی 5» به خط ترانزیت بندرلنگه

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از پهلوگیری لندینگ‌کرافت نظامی گنجوی 5 در بندر لنگه خبر داد. این شناور حامل 80 خودرو است.

تین نیوز

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از پهلوگیری لندینگ‌کرافت نظامی گنجوی 5 در بندر لنگه خبر داد. این شناور حامل 80 خودرو است.

محمود صابری یکی از مزایای این شناور را ظرفیت بیشتر و دو بدنه بودن آن دانست. دو بدنه بودن این شناور موجب می‌شود تا بتواند در شرایط بد آب و هوایی هم بین بنادر و جزایر خلیج فارس تردد کند.

شناورهای دو بدنه (کاتاماران) به دلیل شکل خاص بدنه و خواص هیدرودینامیکی مناسب مقاومت موج‌سازی کمتری تولید می‌کنند و از پایداری و مانور پذیری بیشتری برخوردارند و قادرند با سرعت‌های بیشتری بر روی سطح آب حرکت کنند.

مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر لنگه گفت: زیرساخت‌های این بندر برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته است. در حال حاضر این بندر ظرفیت بالایی برای تجارت دریایی، تخلیه و بارگیری کالا و ترانزیت خودرو دارد.

محمود صابری گفت: موقعیت جغرافیایی بندر لنگه و نزدیکی آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده تا مکانی مناسب برای ترانزیت خودرو شود و با توجه به زیرساخت‌های مناسب رتبه نخست ترانزیت خودرو را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه پیشرفت این بندر را حاصل طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری دانست و افزود: با توجه به محوطه‌سازی و تخصیص آن جهت توسعه فعالیت‌های ترانزیتی شرایط لازم برای افزایش شرکت های حمل‌ونقل و خطوط کشتیرانی جدید فراهم آمد و در همین راستا کوشش شده تا خطوط کشتیرانی جدید با بهره‌گیری از شناورهای مدرن بکار گرفته شود که شناور کاتاماران نظامی گنجوی ۵ از جمله این شناورها است که برای نخستین بار بعد از به آب انداخته شدن با ترانزیت ۸۰ دستگاه خودرو از بندر دبی به مقصد بندرلنگه در اسکله این بندر پهلو گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.