| کد خبر: 155380 |

صابری اعلام کرد:

رشد امید بخش شاخص های عملیاتی در بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر طی هفت ماهه نخست سال ۹۶، از رشد چشمگیر شاخص های تخلیه و بارگیری کانتینری و ترانزیت کالاهای غیر نفتی خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر طی هفت ماهه نخست سال ۹۶، از رشد چشمگیر شاخص های تخلیه و بارگیری کانتینری و ترانزیت کالاهای غیر نفتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بندر لنگه، "محمود صابری" پیشرفت عملیاتی این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و امکانات و زیر ساخت های بندری دانست و افزود : توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.

وی، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن ها، بکارگیری خطوط جدید کشتیرانی، ارایه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله مهمترین شرایطی برشمرد مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه جهت ارتقاء عملکرد این بندر انجام داده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: فراهم شدن این شرایط و آماده بودن زیرساخت ها، بستری را ایجاد کرده تا با تخلیه و بارگیری 2 هزار و ۱۸۲ TEU کانتینر پر از آغاز سال جاری تاکنون، رشد مطلوب 285 درصدی در این بندر محقق شود که دستاورد مهمی برای این مجموعه محسوب می شود.

صابری با اعلام اینکه طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع 739 هزار و 154 تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 738 هزار و 674 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 480 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش غیرنفتی 52 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد : طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرلنگه و بنادرتابعه آن به 98 هزار و 340 تن رسید که نشانگر افزایش 128 درصدی است.

این مقام مسؤول حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را 493 هزار و 763 تن اعلام کرد و بیان داشت: این رقم در همسنجی با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

صابری رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب استان هرمزگان را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، جمعیتی نزدیک به 81 هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندر لنگه بیش از 37 هزار نفر بوده و رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان تعداد شناورهای ورودی به این بندر طی هفت ماهه نخست سال جاری را 3 هزار و 226 فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، 230 فروند شناور بالای هزار تن و 2 هزار و 996 فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.