| کد خبر: 155377 |

صادرات غیر نفتی در بنادر قشم42 درصد افزایش یافت

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۳,۵ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیری نفتی و ترابری ۸.۲ میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۳,۵ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیری نفتی و ترابری ۸.۲ میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی قشم، "مرتضی آسیابانپور" ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر طی هفت ماه سال 96 گفت: طی این مدت، سه میلیون و 581 هزار و 216 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، سه میلیون و 509 هزار و 471 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 71 هزار و 745 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رونق صادرات کالاهای غیر نفتی

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، تخلیه و بارگیری 142 هزار و 470 تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید، گفت: حجمی بالغ بر 59 هزار و 380 تن کالای صادراتی طی مدت یاد شده بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته افزایش 42 درصدی داشته است. همچنین 83 هزار و 90 تن محموله های وارداتی نیز رد همین دوره زمانی، تخلیه شد.

 

به گفته آسیابانپور، عمده این محموله های تجاری مربوط به کالاهای غیر نفتی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل بوده است.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیر نفتی در بنادر جزیره قشم را سه میلیون و 509 هزار و 216 تن اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به فعالیت های ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ترابری 8 میلیون و 227 هزارو 924 نفر سفر در این این جزیره به ثبت رسیده است.

تخلیه و بارگیری ۴۰۰۰ TEU کانتینر

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری 4 هزار و ۱۲۵ TEU کانتینر طی هفت ماهه نخست سال جاری در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.